IOU (I Owe You) nieuw hier

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
CREAdieF
Berichten: 203
Lid geworden op: 02-11-2012 00:22

Bericht door CREAdieF » 25-10-2013 21:55

Welkom!
De mens lijdt het meest
Door het lijden dat hij vreest,
Maar dat nimmer op komt dagen.

IOU
Berichten: 464
Lid geworden op: 21-10-2013 12:56

Bericht door IOU » 03-11-2013 16:39

Sommigen zal misschien mijn schrijfstijl, of onderwerp bekend voor zijn gekomen.
Dorian was de eerste die me doorhad. :D :wink: :D
Een tijd geleden was ik her bekend als John Rambo, maar wegens een meningsverschil met ene Riesie ben ik toen weggegaan.
Dat is hoe ik ben. Bij zo'n hooglopend conflict gooi ik gewoon de handdoek in de ring. Ik onderhandel dan niet. Ik verontschuldig me ook niet. Ik ga dan gewoon weg, en ben er dan klaar mee. Voor mij was het ook niet iets van "winnen" of zo.
Ik ga normaal ieder conflict uit de weg, maar soms gaat dat gewoon niet.

Ik wil raag mijn standpunten van toen nader verklaren als iemand dat wil, maar laten we er niet weer opnieuw ruzie over maken.
The wind rises, tearing dead leaves free. Frogs croak like a cartoon car alarm. Crickets pick up the chorus. A wolf howls. I know how he feels.

Dutch
Berichten: 758
Lid geworden op: 31-10-2012 23:45

Bericht door Dutch » 03-11-2013 16:46

IOU schreef:Sommigen zal misschien mijn schrijfstijl, of onderwerp bekend voor zijn gekomen.
Dorian was de eerste die me doorhad. :D :wink: :D
Een tijd geleden was ik her bekend als John Rambo, maar wegens een meningsverschil met ene Riesie ben ik toen weggegaan.
Dat is hoe ik ben. Bij zo'n hooglopend conflict gooi ik gewoon de handdoek in de ring. Ik onderhandel dan niet. Ik verontschuldig me ook niet. Ik ga dan gewoon weg, en ben er dan klaar mee. Voor mij was het ook niet iets van "winnen" of zo.
Ik ga normaal ieder conflict uit de weg, maar soms gaat dat gewoon niet.

Ik wil raag mijn standpunten van toen nader verklaren als iemand dat wil, maar laten we er niet weer opnieuw ruzie over maken.
heb ik respect voor. ben zelf ook zo
uiteindelijk is dit maar een forum en geen reden om daarmee je eigen karakter geweld aan te doen. :wink:

als jij ze wil duidelijk maken wie houdt je tegen??
of heb je daarom die naam?? gevolgd door het woord EXPLAINATION) :twisted:
"A government big enough to give you everything you want, is a government big enough to take everything that you have."

mamy blue
Berichten: 1450
Lid geworden op: 01-04-2012 14:57

Bericht door mamy blue » 03-11-2013 17:01

Ik dacht vaak aan Rambo...waar is ie gebleven...super. dubbel welkom, IOU en JR.
“The only way to deal with an unfree world is to become so absolutely free that your very existence is an act of rebellion.” Albert Camus

IOU
Berichten: 464
Lid geworden op: 21-10-2013 12:56

Bericht door IOU » 03-11-2013 17:03

Dutch schreef:
IOU schreef:Sommigen zal misschien mijn schrijfstijl, of onderwerp bekend voor zijn gekomen.
Dorian was de eerste die me doorhad. :D :wink: :D
Een tijd geleden was ik her bekend als John Rambo, maar wegens een meningsverschil met ene Riesie ben ik toen weggegaan.
Dat is hoe ik ben. Bij zo'n hooglopend conflict gooi ik gewoon de handdoek in de ring. Ik onderhandel dan niet. Ik verontschuldig me ook niet. Ik ga dan gewoon weg, en ben er dan klaar mee. Voor mij was het ook niet iets van "winnen" of zo.
Ik ga normaal ieder conflict uit de weg, maar soms gaat dat gewoon niet.

Ik wil raag mijn standpunten van toen nader verklaren als iemand dat wil, maar laten we er niet weer opnieuw ruzie over maken.
heb ik respect voor. ben zelf ook zo
uiteindelijk is dit maar een forum en geen reden om daarmee je eigen karakter geweld aan te doen. :wink:

als jij ze wil duidelijk maken wie houdt je tegen??
of heb je daarom die naam?? gevolgd door het woord EXPLAINATION) :twisted:
Haha. :D :D Nee hoor.
Ik dacht misschien heeft niemand zin in uitleg.
We vergeten dan het verleden, en gaan gewoon verder waar we gebleven waren.
Als niemand om mijn verhaal over hoe en waarom het toen fout ging verlegen zit zal ik er niemand mee lastigvallen.
Je moet het wel uit me trekken. :wink:

IOU duidt op de schuldeneconomie van tegenwoordig.
Het draait om steeds meer schulden.
Als we meer schulden maken gaan we hier uitkomen.
Dat is toch de strekking van alle positieve verhalen.
The wind rises, tearing dead leaves free. Frogs croak like a cartoon car alarm. Crickets pick up the chorus. A wolf howls. I know how he feels.

Dutch
Berichten: 758
Lid geworden op: 31-10-2012 23:45

Bericht door Dutch » 03-11-2013 17:06

helemaal niet erg als iedereen zijn kaarten op tafel wil leggen toch?? :)

we hebben allemaal wel eens aanvaringen, juist als je daar in blijft hangen heb je alleen jezelf er maar mee(weet ik uit eigen ervaring :oops: )

je bent niks verplicht niet aan ons en niet aan jezelf, het is al fijn dat iedereen gewoon toe wil geven dat ie ''een ander ook was'' of dat ie ''wel eens fout kan zitten(ik dus)''
"A government big enough to give you everything you want, is a government big enough to take everything that you have."

IOU
Berichten: 464
Lid geworden op: 21-10-2013 12:56

Bericht door IOU » 03-11-2013 18:06

Dutch schreef:helemaal niet erg als iedereen zijn kaarten op tafel wil leggen toch?? :)

we hebben allemaal wel eens aanvaringen, juist als je daar in blijft hangen heb je alleen jezelf er maar mee(weet ik uit eigen ervaring :oops: )

je bent niks verplicht niet aan ons en niet aan jezelf, het is al fijn dat iedereen gewoon toe wil geven dat ie ''een ander ook was'' of dat ie ''wel eens fout kan zitten(ik dus)''
Het is een lang verhaal, maar het begon met een discussie over (vuur)wapens.
Ik zie wel eens op televisie hoe achteloos mensen met een pistool omgaan.
Niet weten of het ding überhaupt geladen is, ermee staan zwaaien met de vinger aan de trekker.
(Ook wel eens gezien dat het per ongeluk af ging.)
Iedereen die zo iets doet heeft het bij mij voorgoed verbruid.

Er zijn zodoende een paar regels die je voor mij ten alle tijden aan moet houden.

* Weet of je wapen geladen is. Als je het weggelegd hebt omdat je even ging pissen, controleer het weer als je het weer oppakt.
Kijk van dichtbij in de open kamer, en prent je dit beeld in je geheugen.
Is dit beeld in je geheugen vervaagd, kijk opnieuw.
Bij een (half)automatisch pistool/geweer betekent een patroon in de kamer automatisch: Pas op! Geladen!
Als ik een wapeninstructeur was zou ik er dat echt in rammen.
(Als iemand zou gaan schijten, en zijn wapen zou laten liggen, zou ik er een losse flodder in doen.)

* Om wat voor reden dan ook. Heb nooit een doorgeladen wapen in huis, in een la, onder je kussen, of in je nachtkastje, of bij je.
Het gaat heel zeker een keer fout.
Als je het voor zelfverdediging hebt, mooi.
Enkele kogels in het magazijn zijn voldoende. Bewaar het niet doorgeladen. Dat kan in een fractie van een seconde later nog.

* Schep nooit op met of over een dodelijk werktuig.
Het is geen speelgoed.

* Maak geen dreigende bewegingen met je wapen, en maak ook geen toespelingen over hoe je het gaat gebruiken, anders dan op de doelen op de schietbaan. Mensen begrijpen je makkelijk verkeerd met alle gevolgen van dien. Als je iemand bedreigt heb je daarvoor een goede reden. Ben dan ook bereid om te doden. Draag daarna de gevolgen ervan.

* Als je het voor zelfverdediging tegen wat of wie dan ook wil gebruiken: prima. Maar draag dan de gevolgen. Zeg later niet dat je niet wist dat het geladen was, of dat het niet de bedoeling was.
Wapens horen bij volwassen mensen die weten wat ze doen, en de gevolgen daarvan dragen.

Dat zijn enkele regels waar ik mij altijd aan hield bij de wapens die ik illegaal had.

Riesie, de een .22 AR-15 had geloof ik, dacht daar anders over.
Het kwam erop neer dat in het bewuste topic geschreven werd over mussen schieten.
Hij schepte op over zijn AR, en dat je daarmee heel wat meer kon schieten dan wat musjes. En dat op een toon van "Wat zijn jullie toch een mietjes met jullie PCP geweertjes."
Toen dacht ik:"Iets meer? Wat dan? Konijntjes? Nog groter? Wow, wat een ..." Nou ja, vul zelf maar in. Maar toespelingen maken, maar het niet bij naam noemen zegt mij dan genoeg.

Begrijp me niet verkeerd.
Ik heb zelf alleen nog enkele kruisbogen.
En ik zou iedereen "without the blink of an eye" neerschieten die mijn familie iets zou dreigen aan te doen.
Maar ik ga me daar niet lopen opscheppen daarover.
Want dan behoor je voor mij in dezelfde categorie als T v/d V.
The wind rises, tearing dead leaves free. Frogs croak like a cartoon car alarm. Crickets pick up the chorus. A wolf howls. I know how he feels.

Dutch
Berichten: 758
Lid geworden op: 31-10-2012 23:45

Bericht door Dutch » 03-11-2013 18:26

geef mij maar gewoon een pistoolkruisboogje en een luchtdrukgeweertje als hobby, ik zie het niet eens als prep items ik had het al ver voor ik prepper was.
"A government big enough to give you everything you want, is a government big enough to take everything that you have."

IOU
Berichten: 464
Lid geworden op: 21-10-2013 12:56

Bericht door IOU » 03-11-2013 19:01

Dutch schreef: geef mij maar gewoon een pistoolkruisboogje en een luchtdrukgeweertje als hobby, ik zie het niet eens als prep items ik had het al ver voor ik prepper was.
Ik had al een windbuks toen ik 12 was.

Je al nog staan te kijken wat er zal gaan gebeuren hier in Nederland.
Ik verwacht ook een slow SHTF, maar met hier en daar een paar uitschieters.

Maar kun je je voorbereiden op een slow SHTF?
Als het 10 tot 20 jaar gaat duren zijn je voorraden op voordat het "ooit" weer beter zal gaan.
Een ding weet ik zeker: De meesten von ons zullen dat "ooit" nooit meemaken.
Daarbij komt dat je nu nog niet eens weet hoe het over een maand zal gaan.
Ondertussen worden de belastingen duurder, en werken loont minder.

Vuurwapenpreppers vind ik wel ok.
Niet de wapens zijn soms verkeerd, maar de mensen die ze vasthouden.
En dan hadden we het ooit over 'De Laatste Kogel', die je ten allen tijden moet bewaren.
The wind rises, tearing dead leaves free. Frogs croak like a cartoon car alarm. Crickets pick up the chorus. A wolf howls. I know how he feels.

Dutch
Berichten: 758
Lid geworden op: 31-10-2012 23:45

Bericht door Dutch » 03-11-2013 19:37

Je
"A government big enough to give you everything you want, is a government big enough to take everything that you have."

Plaats reactie