Voorstellen

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
greetjes
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-03-2011 00:31

voorstellen

Bericht door greetjes » 01-04-2012 18:55

Over de kooktoestellen: ik ga er even vanuit dat ik thuis kan blijven. Optimistisch misschien. Ik ben er wel klaar voor om mensen op te nemen bijvoorbeeld uit de stad. Extra matrassen, beddengoed, dat soort dingen. Ik houd wel rekening met tijdelijk geen gas, electriciteit en water. Ik zoek de laatste tijd op Marktplaats naar een petroleumstel voor bijvoorbeeld 2 pannen. Een paar jerrycans met olie in de opslag. Dan kom ik toch ook een endje. Of zie ik het verkeerd? Graag jullie reacties of alternatieve oplossingen.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 01-04-2012 18:56

Als je zoon een echte goed prepper zou zijn, bereidt hij zich ook voor op de situatie dat het allemaal nog rustig 40 jaar of zo doormoddert en dat er nooit een echte crisis komt. Als je nu al bij de pakken neer gaat zitten omdat "het er allemaal niets meer toe doet" verdien je een harde schop onder je achterwerk. Vertel hem dat maar - of beter nog, laat-ie zichzelf maar eens melden op dit forum. :twisted:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Re: voorstellen

Bericht door Rodin » 01-04-2012 19:00

greetjes schreef:Ik zoek de laatste tijd op Marktplaats naar een petroleumstel voor bijvoorbeeld 2 pannen.
Waarom geen Kelly Kettle? Handig ding (eventueel met allerlei extra hulpstukken) en je kunt er bijna alles aan takjes en sprokkelhout in doen. Zelfs in een stad is genoeg van dit soort brandstof te vinden.

Zie: http://www.countrystore.nl/landleven/pa ... oeken.html
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

OBL-Rien
Berichten: 2813
Lid geworden op: 24-03-2011 16:42

Bericht door OBL-Rien » 01-04-2012 19:02

Wel, alle hout in een metalen bak gooien en dan de vlam erin, is over het algemeen een tamelijk inefficiënte oplossing. Er gaat erg veel energie verloren, en er worden veel schadelijke gassen geproduceerd. (Ik ga er van uit dat je dit nooit in een gesloten ruimte wilt doen!)

Een rocketstove is imo de beste oplossing. Maar ja, die zijn niet draagbaar in de uitvoering waarin je er 2 of meer pannen op wilt zetten.

Zelf zie ik de noodzaak voor het draagbare aspect ook niet zo zitten. Dus mijn voorkeur zou naar de rocketstove gaan in dit soort uitvoering:
http://openclipart.org/people/nbcorp/rocketstove.svg
www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

mamy blue
Berichten: 1450
Lid geworden op: 01-04-2012 14:57

draagbare warmte/kook

Bericht door mamy blue » 01-04-2012 19:29

Hoi ObL

ok, waarom wil ik draagbaar:
waar ik woon zal het heet onder mijn voeten worden als het mis gaat.
dus moet ik weg na een paar dagen.
ik heb een 2de plek....maar daar heb ik geen verwarming..en ook weinig ruimte, wel natuur en voorraad.

ik ben niet sterk en alles moet ik zelf kunnen doen.

en ja...ben overal in de nadeel maar dus al expert in overleven :-))))

ok, maar ik luister. Rocket stove ken ik..hou ik in gedachten.

trouwens ligt het aan mij of zit ik in verkeerd rubriek??

Groetjes uit de rimboe
“The only way to deal with an unfree world is to become so absolutely free that your very existence is an act of rebellion.” Albert Camus

Zanshin
Berichten: 521
Lid geworden op: 24-05-2012 21:38

Zanshin meldt zich

Bericht door Zanshin » 24-05-2012 21:43

Hallo allemaal,

ik post sinds een paar weken op preppers.nl, maar begreep van Rodin dat hier net zo veel goede info te vinden is.
Ik zal mijn steentje proberen bij te dragen. Ik prep sinds de Doomsdaypreppers-docu op NGC. Nog maar kort dus :s

met vriendelijke groet,

Zanshin
If you had to fight for your life tomorrow, would you change your training today ? - Bruce Lee

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Welkom

Bericht door Rodin » 24-05-2012 21:47

Welkom aan de andere kant, Zanshin. :wink:

Op de eerste plaats hebben wij hier veel meer (en leukere) smilies, dus dat zit wel goed. Voor de rest geldt: zoek je eigen weg en informatie en vraag als je er niet uitkomt. Ook al loopt dit forum zo zachtjes aan naar een einde, er komt nog regelmatig bezoek.

Rodin
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

OBL-Rien
Berichten: 2813
Lid geworden op: 24-03-2011 16:42

Re: Welkom

Bericht door OBL-Rien » 25-05-2012 16:18

Rodin schreef:Ook al loopt dit forum zo zachtjes aan naar een einde, er komt nog regelmatig bezoek.
Hoezo, zijn er al plannen om de plug er uit te trekken?

Maar het bezoek is inderdaad een stuk minder dan het was.
Op zich niet zo raar, op een gegeven moment is elk onderwerp wel een behandeld, en weet je van elkaar hoe je waar over denkt.
Plus natuurlijk de concurrentie van preppers.nl

De NL "markt" is denk ik te klein voor 2 prepper sites.
www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Dorian
Berichten: 2773
Lid geworden op: 14-04-2011 17:14

Bericht door Dorian » 25-05-2012 16:48

We hebben het meeste inderdaad wel behandeld. Moeten we dat nu overnieuw op een andere site gaan doen?
En vergeet het mooie weer niet...

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 25-05-2012 16:50

Er is op dit forum eenvoudigweg te weinig kritische massa (lees: actieve bezoekers) om het interessant te houden. Een preppersforum heeft twee functies: dat van databank en denktank. Met name wat betreft het laatste ontbrak nogal eens die kritische massa en dan denk ik dat het beter is om de nog bruikbare informatie over te brengen naar een site met meer interactie. Ik vind ook niet dat ego's daarbij een rol moeten spelen, daarvoor is het belang van prepareren op de ellende die hoogstwaarschijnlijk op ons afkomt te groot.

Kortom, noodvoorziening en ik vinden dat het tijd wordt om het boeltje op te pakken en te verhuizen naar preppers.nl - overigens gaan we dat langzaamaan doen i.v.m. het vele werk van nog actuele onderwerpen overzetten en het zolang mogelijk in stand houden van de beschikbare info. Van Dr. Prepper (van preppers.nl) is al het aanbod gekomen om te helpen met de verhuizing.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Plaats reactie