Voorstellen

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
Aerik60
Berichten: 31
Lid geworden op: 12-07-2011 11:49

Voorstellen

Bericht door Aerik60 » 29-08-2011 15:26

L.s.,

Ik ben in 2008 'ingestapt' nadat ik mij had verdiept in "Peak Oil".

Ik vul nu een website met Peak Oil info en links (rufer.nl) en allerlei 'Bug Out' weetjes (https://sites.google.com/site/projectbugout/).

Probeer mij nu objectief voor te bereiden op de 'collapse'...

Hi10!

Aerik

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 29-08-2011 16:16

Welkom Aerik. Hoop dat je hier vindt wat je zoekt en dat je ook anderen van advies kunt dienen.

Ik heb even een kijkje genomen op je site en dat bug out project ziet er interessant uit. Zou je eens een keer een bug out tas voor de auto kunnen samenstellen, specifiek op Nederland gericht? Iets kleins en hanteerbaars, maar wel zo volledig mogelijk? Je zou e.e.a. kunnen posten bij 'Noodpakket'.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

jayjay
Berichten: 168
Lid geworden op: 30-08-2011 13:39

Yes!

Bericht door jayjay » 30-08-2011 13:46

hoi hoi,
eindelijk binnen gekomen...ik ben ook al een heel eind met preppen, ben al ruim een jaar bezig. Ik zal mijn to-do en paklijsten er eens bij halen om te kijken of wat bij kan dragen

:D
jayjay

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 30-08-2011 14:00

Welkom aan de andere kant. 8)
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

adrienne
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-12-2011 17:48

Bericht door adrienne » 08-12-2011 10:54

Hoi,
Ik zal mij ook even voorstellen. Adrienne, 39 moeder van twee jonge kinderen en woon samen in het westen van Nederland.
Al jaren maak ik mij zorgen en ben ik aan het nadenken wat is het belangrijkste als er niets meer is en je voor jezelf moet zorgen.

Ik kwam nooit veel verder dan extra water in huis halen en een paar pakken extra koekjes. Want ik wilde graag een paar kippen en koe en een varken, maar werd en wordt altijd maar uit gelachen.

3 jaar geleden stelde ik voor om goud te kopen, maar mijn vriend en anderen lachten mij hartelijk uit, toen niet gedaan, nu reuze spijt want denk dat het nu te laat is, net als de eventuele voorbereidingen die ik nu nog zal treffen.

Ben al tijden op zoek naar meer info, maar het is moeilijk te vinden en de Amerikanen vind ik altijd een tikkie overboard.

Nu ben ik blij met deze site, heb me de afgelopen dagen een beetje ingelezen, maar erg concreet vind ik het nog niet.

Ok de moestuin, hamsteren, boeken water en aggregaten maar is dat het dan?

Een paar vragen kwamen nog in mij op tijdens het lezen, waarom vuilniszakken en aluminiumfolie hamsteren?
Mensen die voorraad in huis halen halen wat? En hoeveel per persoonvan wat?

Ik hoop nog veel te leren en misschien kunnen mijn creatieve gedachten jullie ook uit een vaste routine halen en tot nieuwe inzichten brengen.

Groet

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 08-12-2011 11:15

Adrienne,

Ik hoop dat dit forum je biedt wat je nuttig vindt. Is dat niet zo (en je geeft al aan dat je het niet zo concreet vindt), vertel dan waar je naar op zoek bent. Je moet dit forum enerzijds zien als een soort verzamelplaats van mensen en info, anderzijds als een denktank waar iedereen met elkaar kan meedenken.

1. Stel concrete vragen, dan komen er ongetwijfeld concrete antwoorden
2. Begin voorbereidingen te treffen, het is nooit te laat
3. Koop goud, ook dat is nooit te laat en bovendien staat het nu redelijk laag; of koop zilver, wat nog veel goedkoper is en meer winstpotentie heeft
4. Hoewel er geen sprake is van een vaste routine qua voorbereiden (iedereen is hier amateur), ben je altijd welkom om te proberen mensen tot nieuwe inzichten te brengen
5. Je hebt het steeds over "jullie", maar het is natuurlijk "wij" - zeker nu je je hebt voorgesteld en gaat meedenken.

Dus... welkom op "ons" forum. :wink:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

OBL-Rien
Berichten: 2813
Lid geworden op: 24-03-2011 16:42

Bericht door OBL-Rien » 08-12-2011 11:22

Goud: Het is nooit te laat voor goud :-)

Amerikanen: Die zitten in een heel andere situatie, guns lijken daar 1/3 van het preppen. Ook de onderlinge afstanden zijn anders etc. Niet te vergeten, het klimaat.

Voorbereiden is IMO niet iets waar je ooit mee "klaar" bent. Het is een manier van leven. Als prepper zeg je eigenlijk: Ik zorg voor mijzelf, in alle gevallen. Je neemt daarmee een actieve pro-leven houding aan. Je ziet jezelf niet langer als slachtoffer maar staat bewuster in het leven.
Dat is IMO een van de grote voordelen van het preppen.
www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 08-12-2011 11:45

Exact. De mentale voorbereiding is het belangrijkst.

Als er bijvoorbeeld voedselschaarste en chaos uitbreekt, sta je dan niet met je handen in je haar, maar begin je gewoon een lijstje af te werken. Iets in de trant van: 1. water opslaan; 2. auto voltanken; 3. boodschappen inslaan op grote schaal; 4. enz. Je bent alweer thuis terwijl de rest van Nederland nog met grote paniekogen voor de televisie zit. 8)
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

lente
Berichten: 22
Lid geworden op: 30-12-2011 14:41

Bericht door lente » 30-12-2011 14:47

Hallo,

Het bestaan van dit forum is een blije verrassing voor mij. Ik begon al te geloven dat niemand zich met overleven en voorbereiding bezich hield in nederland. (er is niet echt een goede nederlandse term voor)

Ik ben eigen deze maand pas doordrongen van de noodzaak om mij voorbereiden op onplezierige tijden en ik hoop dat een eventuele ramp nog even op zich laat wachten zodat ik nog wat tijd heb.

Groeten,
lente

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 30-12-2011 17:27

:welcome: :welcome: :welcome: Welkom. :welcome: :welcome: :welcome:

(en denk eraan: dit forum is wat je er zelf van maakt.)
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Plaats reactie