Introductie

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 02-10-2011 15:52

Welkom, frederick. Zo te lezen kun je met die achtertuin en kelder vast wel wat beginnen. Lees je in wat betreft de diverse onderwerpen en ga rustig met iedereen in gesprek. We zijn allemaal lerende. :wink:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

lloyd blankfein
Berichten: 338
Lid geworden op: 25-03-2011 22:23

Bericht door lloyd blankfein » 02-10-2011 20:20

Welkom op dit forum frederick,

Hopelijk kan je genoeg inspiratie vinden voor je voorbereidingen.
Mochten er vragen zijn waarop je nog niet of onvoldoende info vindt, kan je er altijd stellen.

Uiteindelijk willen we elkaar verder op weg helpen, met ons gemeenschappelijk doel; ons voorbereiden op een onzekere toekomst.

Blanky,
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.

Gast

denktank

Bericht door Gast » 18-10-2011 15:57

OBL informeerde naar de denktank.
1) vanaf 2001 hebben wij de monetaire ontwikkelingen geanaliseerd. De conclusie is dat we in de winterfase van de Kondratiev-cyclus verkeren. Deze kan uitlopen tot 2017-2025.
Er zijn echter ook aanwijzingen, dat we veel dieper gaan dan de voorgaande Kondratiev-winters.

Oorzaken:
* hogere schuldquotes,
* het unieke en onoplosbare fenomeen derivaten, big 5 banks in de US heeft al 6 maal World GDP als derivaten verplichtigen (zie overzichten Office of the comptroller)
*onoplosbaar schuldenparticipatei ligt op individueel, deelstaat, alsook op staatsniveau.
* overheden weten er niet mee om te gaan en hanteren (al of niet bewust) de weg der geleidelijkheid om te wennen aan de áfgang'
* Jan Publiek, ofwel the sheep, ofwel Henk en Ingrid, leven van dag tot dag door, drinken een glas doen en plas en denken dat alles blijft zoals het was.
* Er is geen nette opjectieve voorlichting in de standaard media
* Toezichthouders staan aan de verkeerde kant en beschermen de speculanten/the greedy. AFM/DNB ed

Inmiddels zitten we wel in the endgame en kan elk weekend de zaak excaleren; naar mijn mening ligt daarvoor al een agenda klaar.
Er staan op deze site genoeg adviezen om ter harte te nemen; het mijnen is: Stel niet uit tot morgen en hou jezelf koest naar buiten toe. Het waarschuwen van anderen is - tot mijn eigen frustratie- zinloos geworden. Als men het nu nog niet door heeft is men te laat ( mentale omvorming kost nu eenmaal tijd)

Gast

Bericht door Gast » 18-10-2011 19:23

Hoi !

Sinds 9/11 ben ik mij veel meer gaan verdiepen in de gebeurtenissen in de wereld dan voorheen. Ik bemerkte al snel dat berichtgevingen zeer eenzijdig waren en dat vele bevindingen van critici met vaak zeer goede onderbouwingen / feiten niet of nauwelijks serieus werden genomen of getracht werd om te weerleggen. Meer en meer werden dit soort bevindingen buiten de MSM gehouden. Het gevoel dat mij belangrijke "info" en "feiten" werd onthouden heeft mij doen besluiten om 5 jaar geleden letterlijk en figuurlijk de kabel uit de televisie te halen. Slechts éénmaal heb ik deze nog aangesloten gehad en dat was bij de laatste 2e Kamerverkiezing.

Voor 5 jaar ben ik dus uitsluitend voor nieuws en feiten aangewezen op het internet en kan je verzekeren dat de TV voor dit doeleinde best gemist kan worden. Wat ik nog wel af en toe kijk zijn sommige series of films via mijn Popcorn Hour A100, maar de manier waarop ik er aan kom behoeft geen uitleg lijkt mij :P

Zoekende naar meer info en achtergronden over 9/11 kwam ik al gauw bij wat vage sites terecht waar soms een enkeling een link doorgaf met relevante en goed onderbouwde informatie. Vandaar uit is het een kwestie van blijven terugkomen en je informatiebronnen verder uitbreiden.

De laatste tijd ben ik mij bezig gaan houden met vooral voorbereiden op wat er mogelijk allemaal aan zit te komen. Ik focus mij op het kunnen maken van een doorstart "onder alle omstandigheden". Ondanks dat ik het gevoel heb dat ik daar haast bij moet maken, maan ik mij vaak ook tot kalmte om niet overhaast geld over de balk te smijten. Met een doorstart in het achterhoofd heb ik inmiddels voldoende afgedekt middels goud en zilver. Ik heb tevens een voedselvoorraad in blik, pot en pak voor 3-4 maanden en deze wordt nog wekelijks uitgebreid. Daarnaast beschik ik voor waterzuivering over een Steripen Journey Safe Water System (Een link naar de website mag niet bij eerste bericht geplaatst worden, dus die houden jullie nog te goed :P)

Mijn doel is datgene wat ik reeds ondernomen heb met jullie te delen (zie vorige paragraaf) en natuurlijk ook om andere voorbereidingen te treffen welke jullie met anderen reeds gedeeld hebben middels dit forum. Het is onmogelijk om in een zeer korte termijn alle berichten door te nemen, maar alvast bedankt voor diegene die bijdragen hebben geleverd. Daar waar nodig zal ik inspringen, bedanken of anders trachten een nuttige bijdrage te leveren.

gr. Tymy

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 18-10-2011 19:37

Welkom, Tymy.

Doe je best een interactieve rol te vervullen. Op die manier haal je alleen maar meer uit dit forum. Enjoy. :wink:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Gast

Bericht door Gast » 20-10-2011 13:31

Goeiemiddag,

Kijk nu al tijdje mee op het forum en het wordt nu tijd om een bijdrage te gaan leveren. Heb de link gevonden via TSM zoals velen hier. Interesseer me pas sinds een klein jaar in het hele gebeuren en sinds een half jaar gaat zowat alle tijd op aan economie gerelateerde zaken en dan vooral goud en zilver. Helaas was ik hiervoor te druk met feesten en ogen dicht houden, maar dat zal de leeftijd wel zijn (begin 20)

Thuis heb ik voornamelijk GZ, wat cash, basic spullen en voorraadje eten/drinken. Via dit forum hoop ik nog meer handige tips tegen te komen en te discusieren over wat mogelijk komen gaat.

groet Rapid

Gast

Bericht door Gast » 21-10-2011 20:46

Hoi collega Preppers.

Ik ben John, 45 jaar, internationaal chauffeur.
Ik ban al enkele jaren bezig met het "preppen", zoals ik dat graag noem.
Met mijn moeder en 2 broers wonen we in in huis van vlak na de oorlog.
We hebben er een aardig stukje grond bij.
We hadden, toen we dit huis kochten, meer geld ter beschikking dan nodig om het te kopen.
Dit werd bijna verplicht in aandelen geïnvesteerd.
In 2008 geloof ik ben ik hier een 10.000 € op verloren (eerst ook een 10.000 winst. Maar dat duurde jaren om dat op te bouwen.)
Toen heb ik direct alle aandelen van de hand gedaan, en er alleen nog maar goud voor gekocht.
Toen besefte ik dat alles fout af zou gaan lopen met de economie, en ook onszelf als we niet de regie in eigen hand nemen.
Verder begon ik te beseffen dat we te veel vertrouwen dat anderen ons altijd zouden willen blijven geven zolang wij hen maar blijven betalen.
Ik ken er ook zat die vertrouwen op hun geld op de bank.

We hadden al een houtkachel. Nu hebben we ook genoeg hout voor een hele lange, strenge winter.
Als we boodschappen doen, kopen we altijd wat extra (potten van Hak, blikken soep, WC-papier, zeep en alles wat je dagelijks nodig hebt).
Ik heb enkele shell en groene "Euro" (Nee, niet € :lol:) gasflessen, met een warmtestraler.
15 grote blauwe 907 campinggasflessen, 8-tal kleinere, met warmtestralers, gaslampen, en kookbranders.
Van marktplaats kocht ik een 4500 Watt dieselaggregaat, en ca 300 liter diesel heb ik nu in een IBC op voorraad. (benzine kun je niet lang genoeg bewaren. En ik vertrouw geen benzinemotoren)
Pas heb ik een put laten slaan.
De pomp staat in de kelder, en kan ik dmv een kraan omschakelen op de huisleidingen (moet alleen nog filters installeren).
Zo dat is mijn noodpakketje tot nu toe.
Zo, nu weten jullie meer over mij dan de meesten collega's van mij :D

Ik hoop dat we hier het een en ander van mekaar op kunnen steken.

thesparklet
Berichten: 110
Lid geworden op: 20-03-2011 15:40

Bericht door thesparklet » 21-10-2011 21:48

Wow, John, dat is al een serieus "noodpakketje" dat je daar hebt.

Anne-Marie

jeroen w
Berichten: 164
Lid geworden op: 20-01-2011 22:07

Bericht door jeroen w » 21-10-2011 22:39

Hoi John leuk nood paketje

het word gezellig hier met zo veel nieuwe leden
alweer 71 worden er steeds meer mensen wakker
jammer dat sommige zich niet voorstellen

Gast

Bericht door Gast » 22-10-2011 08:54

Bijna al mijn geld gaat erin zitten.
Ik kijk op rommelmarkten en Marktplaats voor spullen die ik kan gebruiken.
Ik heb een paar maanden een 20 ft container gekocht om het meeste te herbergen.
Die heb ik gewoon bij mij achter in de tuin gezet.

Plaats reactie