Introductie

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
Gast

Bericht door Gast » 05-12-2011 21:48

Het is maar vanuit welk oogpunt je TEOTWAWKI ziet. Sommige mensen zien er het positieve van in en anderen zien alleen nadelen. Bijvoorbeeld het verdwijnen van de "zekerheden" die we nu hebben (zoals pensioen ed) (alsof dat geld niet in een bubbel zit en). Ik denk dat hier een vergelijking met de matrix 8) (deel 1) wel op zijn plaats is: Mensen leven liever in een droomwereld dan dat ze de nare werkelijkheid onder ogen zien. Ze zijn liever slaven dan vrij en onafhankelijk.

Ik kan helaas pas in mijn derde bericht een website link plaatsen. Dus daar komt mijn korte uitleg over Spiral Dynamics.

Groeten Hoabrake

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 05-12-2011 22:46

Hoabrake schreef:Ik kan helaas pas in mijn derde bericht een website link plaatsen. Dus daar komt mijn korte uitleg over Spiral Dynamics.

Groeten Hoabrake
Zet 'm op. :wink:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Gast

voorstellen

Bericht door Gast » 11-01-2012 17:46

Beste mensen, mijn naam is rob, ben 54 jaar en getrouwd, vier kinderen (waarvan twee pleegkinderen).
Ik ben geinteresseerd, (wakker geworden zo je wil) geraakt in het hele fake mainstream gebeuren in 2007/2008, in eerste instantie door willem middelkoop. Zijn waarschuwing met betrekking tot de aankomende crisis, maar ook zijn kritische denken tav andere zaken (9/11 en de oorlogen) heeft er toe geleid dat ik mij in deze materie ben gaan verdiepen. Veel gelezen, video's bekeken en georienteerd bij alternatieve media.

Ik ben redelijk voorbereid op een eventuele ineenstorting of ramp, echter slechts in zoverre dat er nog op een redelijke manier te leven valt of met elkaar omgegaan wordt. Bij een echt grote ramp ben ik ook de klos natuurlijk.
Ik heb wat voedsel ingeslagen, brandstof, overlevingsliteratuur, zaden, houtkachel, beetje PM enz.

Ik hoop hier veel nuttigs te lezen.
Allen gegroet

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 11-01-2012 17:57

He, SF, eindelijk de oversteek gewaagd vanuit het edelmetaalblog? :wink:

Je bent van harte welkom hier en ik weet zeker dat je veel nuttige zaken gaat oppikken. Stel gerust vragen en zet als je wilt een keer je lijst aan voorbereidingen online.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

lloyd blankfein
Berichten: 338
Lid geworden op: 25-03-2011 22:23

Re: voorstellen

Bericht door lloyd blankfein » 11-01-2012 18:53

sticky fingers schreef:Ik hoop hier veel nuttigs te lezen.
Wij ook van jou :wink:.

Maar vooral :welcome:

Blanky,
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.

Gast

Bericht door Gast » 11-01-2012 22:23

klopt RB, na het geleuter van Jan op edelmetaal blog, had ik even behoefte aan wat gelijkgezinden. Je wordt zo moedeloos van dat soort mensen en ik heb geen zin om alles weer helemaal opnieuw uitteleggen.
Neemt niet weg dat ik vroeger precies zo was. Ik weet dat mijn vrouw een keer zei:"wat een enorme prijsverhogingen na de invoer van de euro", en ik zei:"hoe kom je ebij het CBS toont toch met cijfers aan dat de inflatie miniem is! (2006 denk ik).

Gast

Bericht door Gast » 13-06-2012 10:15

Hallo Allemaal!
Ik ben Jan en ben getrouwd. Zowel mijn vrouw en ik zien de noodzaak in om ons goed te beschermen wanneer SHTF uitbreekt.
We zijn net een paar weken begonnen met inlezen. SAS handsurvival handboek gekocht. Een paar handige tools zoals een bijl, survival knife, zwitsers zakmes. We hebben een waterfilter van Berkefeld en willen nog de lifesaver waterfles kopen. Verder hebben we mylar bags, emmers etc. gekocht om grote hoeveelheden gevarieerd voedsel te kunnen opslaan.
Daarna willen kijken voor medicijnen en hygiene zaken.
Ik hoop verder te leren en te kunnen bijdragen aan deze groep gelijkgezinden.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 13-06-2012 10:38

Welkom, zack.

Wees je er wel van bewust dat dit forum qua activiteit wordt afgebouwd. Veel van de bezoekers hier zijn al regelmatig te vinden op http://preppers.nl/forum/forum.php

NB. Dit forum blijft zeker nog wel een tijd bestaan als archief, dus maak er gebruik van.

Rodin
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Danielle
Berichten: 33
Lid geworden op: 21-11-2011 23:00

Bericht door Danielle » 09-07-2012 09:50

Hallo,

Na al enige tijd meegelezen te hebben,zal ik mij nu ook eens voorstellen oops

Ik ben Danielle,30+, (nouja...eigenlijk 40-...)woonachtig in Noord Holland. Ik deel een huis met een man,een dochter,een zoon en 3 katten.
Wij preppen met een iets andere instelling dan de meesten hier,namelijk meer gericht op een (korte) noodsituatie dan een (lange) economische crisis.
Wij hebben voor een aantal weken voedsel ed in huis. Verder hebben we boeken,medische zaken en andere tools. We zijn ons wel aan het voorbereiden ( in de zin van lezen en leren) op een andere toekomst waarbij we zelfvoorzienend kunnen zijn.

Ik hoop nog veel te leren hier wat dat betreft. En misschien kan ik iemand ook nog wat leren )

Zanshin
Berichten: 521
Lid geworden op: 24-05-2012 21:38

Bericht door Zanshin » 09-07-2012 10:22

Van harte welkom op het forum, Danielle!
Fijn dat je je even voorstelt.

Alle tips en ervaringen zijn meer dan welkom, dus schroom niet om je ideeën met ons te delen...
If you had to fight for your life tomorrow, would you change your training today ? - Bruce Lee

Plaats reactie