Introductie

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
Plaats reactie
Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Introductie

Bericht door Rodin » 10-01-2011 20:45

Hallo,

Mijn introductie moet beginnen met 9/11. De dinsdagmiddag dat het gebeurde zat ik, net als vele anderen, aan de buis gekluisterd en zag het tweede vliegtuig de tweede Twin Tower in knallen. Na het eerste ongeloof drong langzaam maar zeker het besef door dat er wel heel snel schuldigen werden aangewezen in de trant van "dit is de hufter die het gedaan heeft, hij zit daar en dat zijn degenen die hem beschermen". Binnen no time stond er in Afghanistan een Amerikaans leger op de stoep, terwijl zoiets normaal vele maanden van voorbereiding vergt. Na het lezen van Robin de Ruiter's boek "George W. Bush en de mythe van al-Qaeda" begonnen bij mij langzaam de ogen open te gaan. Er klopten vele dingen niet en het mysterie werd alsmaar groter. Vanaf dat moment had ik definitief de rode Matrix-pil doorgeslikt en kon ik niet meer terug. En gelukkig maar.

Anno 2011 weet ik dat recessies en depressies niet simpelweg ontstaan, maar in het leven worden geroepen. Om ons daar zo goed mogelijk tegen te kunnen verweren, hebben we een aantal jaren geleden enkele van onze pensioenvoorzieningen laten afkopen en er, mede geinspireerd door Willem Middelkoop met z'n rare goudpraatjes, goud voor gekocht. Goud was toen nog 525 euro per ounce, dus we zijn Willem nog altijd dankbaar. Overigens was zijn boek "Als de dollar valt" de eerste aankoop, al snel gevolgd door "Overleef de kredietcrisis". Door vrijwel geen TV meer te kijken, de krant op te zeggen en, in plaats daarvan, online veel informatie in te winnen, ben ik tot de overtuiging gekomen dat we in een bijzondere tijd leven ("may you live in interesting times", zo luidt een gezegde dat helemaal niet aardig is bedoeld). Een tijd waarin we de autoriteiten niet kunnen vertrouwen en je maar beter op jezelf kunt vertrouwen. Daarbij gaan wij uit van een concept "overleven in je eigen omgeving". Als je een stadsmens bent, moet je niet willen overleven in het bos, want dan zit je op een moment heel treurig in je natte tentje te kijken naar de halftamme Bambi die je net hebt neergelegd. :twisted:

Gedacht vanuit het concept "overleven in je eigen omgeving" zijn we een groot aantal zaken op een rij gaan zetten. Via de aankoop van zilver en de site van silvermountain kwam ik in contact met de Willem van dit forum. Hij kwam met het idee om een soort denktank op te richten en ik kan me daar goed in vinden. Van mijn kant zal ik mijn best doen zoveel mogelijk nuttige bijdragen te leveren.

Rodin
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

noodvoorziening
Site Admin
Berichten: 231
Lid geworden op: 07-01-2011 13:33

Bericht door noodvoorziening » 10-01-2011 21:28

Even kort voorstellen van mijn kant. Met een groep vrienden praatten we in het weekend over allerlei onderwerpen, waaronder op een gegeven moment zilver en goud. Een van mijn vrienden was bekend met de ideeën van Middelkoop en legde ook uit waarom goud en zilver kopen verstandig was. Na onderzoek hebben we ergens in 2007 onze eerste goud aankoop gedaan, uit mijn hoofd zo rond de 600 euro destijds. Verder onderzoek leerde mij hoe fundamenteel kapot onze economie is en hoe er een spelletje wordt gespeeld. De mogelijkheid van hyperinflatie begin ik steeds waarschijnlijker te vinden en naast zilver en goud vind ik het daarom minstens zo belangrijk om er ook voor te zorgen dat ik zelfstandig een dergelijke tijd kan doorkomen. Met een aantal collega's, die na veel discussie toch ook hun twijfels bij de economische situatie kregen, ben ik begonnen met wat spullen te kopen voor een noodpakket. Op The Silvermountain zijn meer mensen met dit idee. Het lijkt mij erg zinvol om samen dit zo goed mogelijk te doen, zodat we er allemaal wat aan hebben en wellicht ook van elkaars inzichten leren.

Gast

Bericht door Gast » 13-01-2011 02:14

hallo

mijn besef kwam ook met het lezen van het boek ..als de dollar valt.... hierna ging het eigenlijk hard met alle voorbereidingen.We zijn nu 1.5 jaar bezig met het opzetten van een moestuin (gerealiseerd) tot en met een waterput in de tuin(komt volgende week).Hebben al heel wat kilo s bonen rijst ed ingeslagen tot boeken,vuursteen,waterzuivering, warme kleding,zilver ...noem maar op.
We hebben sinds begin vorig jaar een andere houtkachel waar we op kunnen koken( met ingebouwde oven).Ik volg het blog ook bij thesilvermountain met veel plezier maar schrijf zelf niets omdat ik hier niet goed in onderlegt ben, maar begrijp ondertussen wel hoe het allemaal in elkaar steekt mede door dat blog en vele fimpjes.
Wij hebben al 15 jaar geen tv aansluiting niet vanwege geloofsovertuigingen maar door de vele onzin die ze uitzenden en de mindcontrol spelletjes die ze bewust met ons uitvoeren.De beinvloedingen zijn crimineel te noemen.Zoals al eerder iemand heeft gezegd ben ik ook blij met dit initiatief omdat er zo weinig te vinden is hierover op internet, behalve dan bij de amerikanen.Ik heb het er wel eens met mijn vriendin over dat we nu al 1.5 jaar bezig zijn en al veel voor elkaar hebben gekregen op een nog rustige manier maar wat als het straks los breekt dan moet je er toch niet aan denken dat je dan alles nog moet doen.
Nu staan de mensen bij de supermarkt en de sligro wel eens raar naar mij te kijken maar dan ben ik alleen maar blij dat ik er nu staat.Tot nu toe zijn we een persoon tegen gekomen die zich ook aan het voorbereiden is en de rest slaapt helaas ook mijn family

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 13-01-2011 08:19

Welkom Jean-Paul,

Met je schrijven is helemaal niets mis, hoor. :wink:

Interessant om te lezen hoe een ander z'n voorbereidingen treft. Die waterput hebben we hier ook wel eens aan zitten denken. Zou je er eens wat meer over kunnen vertellen, zoals m.b.t. de planning, uitvoering, diepte, kwaliteit van het water, etc.?
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Gast

Bericht door Gast » 14-01-2011 00:20

hoi rodin

heb een bedrijf gevonden die het voor 500 euro doet en dan kunnen ze tot maximaal 12 meter gaan en anders komt er groot materiaal aan te pas en zal dit ongeveer 1200 tot 1500 euro kosten want bij ons in de buurt(bergen op zoom) moeten ze normaal naar ongeveer een diepte van 25 meter boren..Ik heb iemand met een wigelroede onze tuin laten checken en die heeft een waterader gevonden op ongeveer 7 tot 9 meter diep dus hoop ik het beste.Bij de waterput zit ook een handpomp.Bij ons zal het water wat te veel ijzer bevatten maar een goed filter en eventueel het water koken dan zal er denk ik redelijk goed water overblijven.Nog een tip wij hebben een dejaval, deze draai je op 2 flessen en als je het water 1 maal links om draait en 2 maal rechtsom krijg je water van super kwaliteit.Dit komt omdat het water dan door een fortex gaat zodat deze weer vitaliteit en al zijn goede eigenschappen terug krijgt of te wel dood water word levend water met de juiste frequentie tevens worden alle chemische stoffen geneutraliseerd zoals chloor e.d.Dit heb ik ook zelf ondervonden mijn vriendin heeft verschillende keren glazen met gedraait water en gewoon kraanwater voor mij gezet en heb het goede water er keer op keer uit gependeld, ik zou zeggen kijk eens op de website van dejaval, wij hebben er toen een gekocht in duitsland via internet voor 17.50 euro

Gast

Bericht door Gast » 14-01-2011 00:43

lijkt me ook leuk om keer af te spreken voor degene die hier voor open staan

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 14-01-2011 10:12

@ jean-paul

Interessant verhaal over die waterput. Laat even weten hoe het verder gaat en of alles kon worden gerealiseerd. (Is daar trouwens een gemeentelijke vergunning voor nodig?)

En verder: wat is een dejaval? Nog nooit van gehoord en op internet kennen ze het ook niet. :wink:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Gast

Bericht door Gast » 14-01-2011 22:15

het bedrijf heet vernou in Halsteren, er is geen gemeentelijke vergunning voor nodig
sorry het heet een devajal

jeroen w
Berichten: 164
Lid geworden op: 20-01-2011 22:07

Bericht door jeroen w » 23-01-2011 12:33

Hallo,

Ik ben Jeroen 38 jaar jong en woon aan de rand van het mooie twente.
Ik lees ook altijd de blog van de silvermountain via daar ben ik nu hier.
4 jaar geleden kocht ik voor het eerst 1 ounce zilver op ebay,
gewoon voor de show om te hebben.
Toen was het zo interessant en ben me er verder in gaan verdiepen.
Ik heb in de gustige tijd om zilver tekopen mijn slag geslagen :D ,
hoop ik dat ik genoeg heb gekocht vind het nu wat teduur.
Ik ben er van overtuigd dat wat de komende tijd gaat gebeuren
historie gaat schrijven.
Verder ben ik voorbereidingen aan het treffen voor wat komen gaat.
Mijn noodvoedsel pakket is aan het groeien.
En heb een grote tuin 800 vierkante meter en bereid dit jaar mijn moestuin lekker uit.
en ik heb ook nog een hobby kerstbomen kwekerij van 6500 vierkante meter aan de anderekant van het dorp.
Daar ga ik dit jaar een aardappelveld aanleggen om mijn gezin en familie
te voozien van aardappelen.
De prijzen van voedsel zullen stijgen en dan kan ik me even redden.
Ik heb nu alle zaden al in huis voor als straks iedereen wil.
mijn vrouw gelooft hier niet in :( ,net zo als familie vrienden en vele mensen.
Als alles mis gaat in de finaceel wereld dan komt er chaos.
Er gebeuren dan gekke dingen dat anderen :twisted: jou spullen wil afpakken
en ze doen er alles voor om te overleven.
Dus bereid je goed voor! :D
Ik hoop dat ik ook wat kan beteken voor dit foum en vind leuk om
mede denkers te hebben.

noodvoorziening
Site Admin
Berichten: 231
Lid geworden op: 07-01-2011 13:33

Bericht door noodvoorziening » 24-01-2011 22:41

Ha Jeroen,

Welkom, hier in ieder geval mensen die niet gek opkijken van een wat andere visie. Ik hoop dat je een mooie bijdrage kunt leveren en er zelf ook wat aan hebt.

Plaats reactie