Introductie

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 03-04-2011 12:43

thesparklet schreef:Zelf zit ik met een vraag over onze woning.
Binnen een paar jaar is onze hypotheek afbetaald.
Ik vraag me af of we investeren in goede isolatie van ons huis
ofwel ons huis verkopen en bv. met de opbrengst naar het buitenland
trekken (kzou niet weten waar naartoe),
of de opbrengst bv omzetten in zilver ?
Iemand een idee hierover ?
Als je iets niet zeker weet zou ik gewoon wachten en nadenken totdat je het wel zeker weet. Zomaar een huis verkopen en dan maar naar "een" buitenland vertrekken? Kijk je wel eens naar programma's op TV over Nederlanders die hun hele boeltje achterlaten en dan een petit restaurant beginnen in Frankrijk of zo? Drama TV is dat.

Wij hebben onze hypotheek voortijdig afgelost (heeft een aardige boeterente gekost) en sparen nu maandelijks het hypotheekbedrag op om daarmee geregeld edelmetalen te kopen. En die constructie werkt naar behoren.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

OBL-Rien
Berichten: 2813
Lid geworden op: 24-03-2011 16:42

Bericht door OBL-Rien » 03-04-2011 18:38

Ik zou vooral ook investeren in het huis: Isolatie, zonneboiler, zonnecellen, , windmolen, batterijen, warmtepomp, rocket-stove, tuinverbetering (seizoenverlenging), grow-lights ect etc.
Het doel van de investeringen zou moeten zijn de maandelijkse uitgaven naar beneden te krijgen en onafhankelijker te worden van de openbare voorzieningen.
www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

RobinSCT
Berichten: 91
Lid geworden op: 27-03-2011 15:16

Bericht door RobinSCT » 04-04-2011 18:42

@ Rodin

Mij lijkt huren in ieder geval niks, al ben ik in het begin misschien wel gedwongen om als starter te huren. Ik kan voorlopig nog thuis blijven wonen, dus dat is het probleem niet. En wat je zij over anti-kraak etc, klinkt een erg goed idee (Ken achteraf ook mensen die dat hebben gedaan)

Ik ga binnenkort weer wat Zilver inkopen. Er is nu een aanbieding op TSM voor Zilveren Guldens. Twijfel nu dus nog tussen die Guldens en bijv. Phillies.

Ik studeer op dit moment Ambachtelijk Meubelmaker niveau 4, aan het HMCollege te A'dam. Is een MBO opleiding. Laatste jaar.

@ OBL

Bedankt voor je uitgebreide verhaal!

Zelf investeer ik nu alleen nog maar in Zilver, Energie ben ik nu nog niet mee bezig, omdat ik natuurlijk nog thuis woon. Desalniettemin klinkt je verhaal over Energie erg interessant, en zal dit later heus van pas komen (misschien)

Erg lastig om te reageren op je mening wat betreft Huren VS Kopen. Komt wellicht doordat ik geen HBO doe :roll: Al begrijp ik het grotendeels wel wat je verteld. Ik heb zeker een idee in welke richting je gaat! Ik steek hier erg veel van op, nogmaals bedankt hiervoor! :wink:

OBL-Rien
Berichten: 2813
Lid geworden op: 24-03-2011 16:42

Bericht door OBL-Rien » 04-04-2011 19:01

Toevallig (?) heb ik de afgelopen dagen ook zitten wikken en wegen tussen zilveren guldens en andere zilvermunten.

Relevant of niet, dit waren een paar punten:
1) De gulden is dood.
2) Als er al iets met de euro gebeurt komt de oude gulden niet terug.
3) Een nieuwe gulden zal ook een geheel andere waarde hebben dan de oude.
4) Nederlanders zijn behoorlijk onwetend over het zilver gehalte in de oude guldens
5) De zilver waarde van oude guldens is veel beter verhandelbaar dan die van 1 ounce munten (deze is te hoog).
6) Zelfs de zilverwaarde van oude guldens is waarschijnlijk nog te hoog voor dingen als brood.
7) Als je de oude guldens ooit moet laten omsmelten dan krijg je vast niet de zilverwaarde, maar een behoorlijk lagere "koers" (omdat het nadien nog gezuiverd moet worden)
8 ) De guldens nemen meer plaats in en wegen meer dan puur zilver in dezelfde waarde. Dit kan problemen geven bij (ongewild) transport.

Anyway, zomaar wat observaties.
www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

lloyd blankfein
Berichten: 338
Lid geworden op: 25-03-2011 22:23

Bericht door lloyd blankfein » 04-04-2011 22:08

Beste mensen,

Terwijl ik naar Lindsey Williams aan het luisteren wil ik mij bij deze even voorstellen. Lloyd Blankfein is mijn naam, maar mijn vrienden noemen mij Blanky :wink:

Tja, sinds een kleine twee jaar wakker geworden over wat er gaande is in de wereld en nog steeds lerende.

Dit forum kwam ik tegen op het forum van Rolf.

Hopelijk kan ik een positieve bijdragen leveren op dit forum.

Blanky,
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 04-04-2011 23:02

Van harte welkom, Blanky. :wink:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

piet
Berichten: 70
Lid geworden op: 25-03-2011 22:17

Bericht door piet » 06-04-2011 20:00

Een groot voordeel van zilveren guldens is dat er geen BTW en meestal geen premium op zit. Voor een belegging is het een prima optie. Voor de shtf kan men beter goud en zilver hebben waar het gewicht op staat.

bekend bij TSM
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-04-2011 20:43

Bericht door bekend bij TSM » 07-04-2011 00:00

Goededag Allemaal,

Zat al een tijd mee te lezen bij de Tsm en heb mij verbaasd over de prijzen die sommige mensen willen betalen. Maar goed dit terzijde.
Ik heb dus een bedrijf in verwerking van edelmetalen en bouw de voorraad op dmv handelen. Het forum hier gebruik ik om kennis op te doen over de gedachte wijze "hoe te overleven" dit houd ons al jaren bezig en er waren zaken waar ik nog niet aan gedacht had. Ik ben van een simpele manier uitgegaan. Ga in je blootje buiten staan en bedenkt dan waar heb je het eerst behoefte aan. In de winter een caravan. Daar zit alles op en aan alleen moest dus nog bedenken hoe stook ik hem warm. Daarvoor kan ik de gasvoorraad gebruiken vanuit ons bedrijf. Is genoeg voor 4 weken. In de zomer kan ik er op koelen.(gas) en de zonnepanelen laden de accu`s op. Volgens mij en ik dan op eten en als belangrijkste drinken na redelijk compleet. Drinken is redelijk eenvoudig te regelen. De camping staat bij een bron met water van 85/100 meter diep en uit zand veen grond dus na koken al drinkbaar.
Ik zal in een stukje uiteen zetten waarom ik de prijzen van zilver gek vind. Ik heb het dan over de premie die mensen willen betalen.

high five
Berichten: 421
Lid geworden op: 07-04-2011 18:14

Bericht door high five » 13-04-2011 22:24

Hallo, mijn echte naam is Joost en ben 45 jaar oud. Mijn hobbies zijn financiële markten, economie, tegenwoordig ook geopolitiek, skien en af en toe wat fitness.
Sinds 2008 ben ik kwaad op onze politici en vond ik dat er iets niet klopte in de maatschappij. De banken hebben de crisis veroorzaakt en kunnen blijkbaar zonder veel moeite hun bonus houden. Later zag ik building 7 op you tube in vrije val snelheid naar beneden komen en dat zette me aan het denken wie er werkelijk achter de aanslag zat en met welke bedoelingen.9/11 was wel nodig om zodoende een reden te hebben om een politie staat te bouwen en de bankiers te vrijwaren van 150 jaar celstraf als de bevolking recht eist, vanwege alle fraude en corruptie die zij hebben gepleegd met name in de hypotheek markt en in de derivaten markt. Eigenlijk in alle markten. Ze staan boven de wet.
Enfin. Ze hebben ons met zoveel schulden opgezadeld dat we linksom of rechtsom failliet gaan en dat betekent dus dat spullen schaars worden en dat je je moet voorbereiden.
Ik hoop hier mensen te vinden die er hetzelfde overdenken en ik hoop hier kennis op te doen en te delen.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 13-04-2011 22:34

Kijk kijk, wat de kat daar naar binnen sleept: het is high five! :mrgreen:

Welkom op dit forum. :wink:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Plaats reactie