Introductie

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 15-05-2011 17:15

:) dank je wel voor de tip, ik ga het zeker onder de loep nemen.

Gast

Bericht door Gast » 21-05-2011 11:11

Hallo allemaal. Ik heb me hier geregistreerd om hopelijk wat op te kunnen steken als het gaat om voorbereiding voor een mogelijke economische meltdown, al is het mij nog niet duidelijk waar ik me precies op voor zou moeten bereiden. :lol:

Ik zit met zoveel vragen dat ik er een beetje onrustig van word. Krijgen we langdurige inflatie, of ineens heel snel hyperinflatie, of juist deflatie, of anders stagflatie? Als het helemaal misgaat, hoe lang zal het dan duren? Weken, maanden of zelfs jaren? Zal er nog stroom zijn, en water uit de kraan? Is goud en zilver ook handig tijdens de crisis om te ruilen, of is het alleen om je vermogen te beschermen tot na de crisis? Als je toch al weinig spaargeld hebt heeft het dan uberhaupt wel zin om te investeren in edelmetaal? Ik ga in ieder geval beginnen met een voedselvoorraad, en dan alle posts op dit forum doorspitten.

OBL-Rien
Berichten: 2813
Lid geworden op: 24-03-2011 16:42

Bericht door OBL-Rien » 21-05-2011 11:31

Welkom noir.

Ik heb op "OVERLEVEN IN JE EIGEN OMGEVING Forumindex -> Inhoud noodpakket -> Goud" een van je vragen geprobeerd te beantwoorden.
www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

freddy225
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-06-2011 21:00

Voorstellen.

Bericht door freddy225 » 23-06-2011 22:52

Even voorstellen: Mijn naam is Rob en sinds een jaar zoekende naar antwoorden.....
Mijn voorgeschiedenis is een beetje als volgt: Ik heb altijd al een hekel gehad aan lenen (wat je niet kan betalen, zou je niet moeten kopen.. waarbij een normale hypotheek een uitzondering zou kunnen vormen...).

Bedrijfspand van mijn ouwe had ik graag over willen nemen, mede voor de voortgang van de werkzaamheden.
Banken gaven geen gehoor, waardoor er bij mij vragen ontstonden (waarom de een tot over z'n nekharen in de schuld, en bij de ander 0,00000)?

D.m.v. een zoektocht via diverse media, heel wat info opgeslurpt en min of meer blij dat ik (nog) geen hypotheek heb..........
Vervolgens spaarcentjes zien te beschermen, maar hoe: tegen deflatie (cash is goed) of tegen inflatie.....(edelmetaal)!?!

Uiteindelijk via TSM op deze site beland (leuk om eindelijk gelijkgestemden "tegen te komen"!)

Dat het niet goed gaat is inmiddels voor mij wel duidelijk, een "reset" van het systeem is hard nodig (hoe vervelend ook.......maar hoe eerder des te beter).

Ik zie het zo: we hebben een uitdaging voor de toekomst, maar op dit moment is het gezin het voornaamste...........

Alvast bedankt voor jullie tips etc. Ik heb nog een paar dingen in m'n hoofd zitten, wellicht kom ik de antwoorden nog tegen hier.
Zo niet dan gooi ik ze in de groep....!

Met vriendelijke groet,
Rob.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 23-06-2011 23:21

Ha Rob,

Van harte welkom. Lees je in, aarzel niet en stel je vragen. En wat edelmetaal betreft (zeg maar 'echt geld') - het staat nu laag en ik zou inderdaad maar eens gaan inkopen. Zilver is nog steeds behoorlijk betaalbaar. Ik zag dat de Silver Mountain nu ook kleine partijen verkoopt, dus sla je slag.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

freddy225
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-06-2011 21:00

Bericht door freddy225 » 23-06-2011 23:42

Hallo,

Dat inlezen gaat wel lukken!
Wat betreft de edelmetalen, die inkopen zijn aardig geslaagd inmiddels (hetzij wel een beetje te duur, laat zat begonnen met aankopen.... :? ).

Morgen voor een generator op stap, helemaal lastige handel, maar dat is hier ook wel een besproken probleem zag ik........

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 23-06-2011 23:50

freddy225 schreef:Morgen voor een generator op stap, helemaal lastige handel, maar dat is hier ook wel een besproken probleem zag ik........
Lees de ervaringen en tips nog eens na. Als je achteraf woont, maakt het allemaal niet zoveel uit, maar als je met buren te maken hebt, is de keuze voor een stille generator aan te raden. Enne... denk eraan dat een generator ook vraagt om extra bougies, smeerolie en jerrycans voor de brandstof.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

OBL-Rien
Berichten: 2813
Lid geworden op: 24-03-2011 16:42

Re: Voorstellen.

Bericht door OBL-Rien » 24-06-2011 07:27

freddy225 schreef:Ik zie het zo: we hebben een uitdaging voor de toekomst, maar op dit moment is het gezin het voornaamste...........
Exact Rob, "we" kunnen niet iedereen redden tegen zijn/haar zin. Ik denk dat inmiddels iedereen die een open oor heeft wel weet hoe de zaken er bij hangen. Als men echter toch verkiest de kop in het zand te steken....

Wij en ons gezin, dat is de sleutel naar de toekomst. Een beetje geluk heeft iedereen nodig, maar zoals bekend "luck favors the prepared".
www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

freddy225
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-06-2011 21:00

Bericht door freddy225 » 24-06-2011 23:36

@Rodin: dank voor de tips (jerrycans staan er al een aantal, maar bougies is een goeie...!)
Generator inmiddels aangeschaft, wordt volgende week geleverd......!
In de hoop deze de komende 100 jaar niet nodig te hebben.......

@OBL: (dezelfde als van vrijspreker?)
Het "wij" is een lastig begrip; Ik had gehoopt binnen de familie- en vriendenkring wat meer response te krijgen over deze hele materie.....
Op de een of andere manier krijg je al heel snel een doemdenker stempel op je voorhoofd.
Mensen hebben over het algemeen een te groot ego en willen niet iets negatief belichten.
Maar goed, voor mij positief hier te kunnen denken met gelijkgestemden (een andere wij!)

Even iets anders, zelf heb ik gekozen voor een waterfilter op basis van omgekeerde osmose, ook in het dagelijks leven een aanrader!
Deze optie heb ik gekozen met het idee om zelf zilver water (colloidaal) te kunnen maken, dit schijnt overigens makkelijk te zijn, wel goed aan de voorwaarden houden.
Iemand hier ervaring mee, lees er zeer positieve dingen over en in mijn ogen mag dit niet ontbreken........
Farmaceutische industrie kraakt het volkomen af, voor mij reden des te meer om er over na te denken.

Gr.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 25-06-2011 00:03

Colloïdaal zilver? Ja, daar is een discussie over geweest. Ik zou zeggen, gooi de term "colloïdaal zilver" eens in de zoekfunctie boven en er komt vast wel iets uitrollen.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Plaats reactie