voorstellen

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
twix
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-04-2014 19:19

Bericht door twix » 09-05-2014 22:57

Ontbreekt mij nu even aan de tijd en fut om hier uitgebreid op te reageren, maar dat we als Homo Sapiens nogal gestoord zijn zal wel eens goed kunnen kloppen
Zelfs een mier weet nog wat hij wel of niet moet eten, of wat hij wel of niet moet doen om zijn kolonie in stand te houden. Deze kennis wordt van generatie op generatie door gegeven via de genen.
Dit "weten" ontbreekt bij de mens.
Is er in een ver verleden gerotzooid aan ons dna, zodat we het contact met dit "weten" totaal zijn kwijtgeraakt? De mens heeft toch ook een evolutie meegemaakt, maar in tegenstelling tot alle andere leefvormen op deze planeet heeft de mens geen toegang meer tot dit "weten" .
Zou goed kunnen verklaren waarom wij zo achterlijk bezig zijn.
Kom hier nog op terug, nu bedjetijd.

Dutch
Berichten: 758
Lid geworden op: 31-10-2012 23:45

Bericht door Dutch » 09-05-2014 23:22

twix schreef:Ontbreekt mij nu even aan de tijd en fut om hier uitgebreid op te reageren, maar dat we als Homo Sapiens nogal gestoord zijn zal wel eens goed kunnen kloppen
Zelfs een mier weet nog wat hij wel of niet moet eten, of wat hij wel of niet moet doen om zijn kolonie in stand te houden. Deze kennis wordt van generatie op generatie door gegeven via de genen.
Dit "weten" ontbreekt bij de mens.
Is er in een ver verleden gerotzooid aan ons dna, zodat we het contact met dit "weten" totaal zijn kwijtgeraakt? De mens heeft toch ook een evolutie meegemaakt, maar in tegenstelling tot alle andere leefvormen op deze planeet heeft de mens geen toegang meer tot dit "weten" .
Zou goed kunnen verklaren waarom wij zo achterlijk bezig zijn.
Kom hier nog op terug, nu bedjetijd.
dit weten ontbreekt helemaal niet, en een missing part in onze dna is het ook al niet.
de mens weet heus wel wat goed is voor de mensheid, maar probleem is dat dat stoort met zijn egoisme.
zoals gandhi zei: er is genoeg voor ieder maar niet voor ieders hebzucht.

-IK leef in het nu
-na MIJ de zondvloed,
-IK ben niet bang voor de dood want hierna is er niks,
-IK moet er nu uithalen wat erin zit,
-YOLO(you only live once)
etc etc

moet iedereen voor zichzelf bepalen hoor maar daar vloeit dit allemaal uit voort.
mensen zijn daar heel zielig in, het is altijd andermans schuld.
-god liet het toe,
-satan zorgde dat ik dat deed,
-de regering steelt toch ook,
-het is me allemaal tegengemaakt,
-iedereen doet het waarom mag ik het dan niet?,
-slechte jeugd gehad bla bla bla
en nu wellicht denken dat dna of whatever het kan zijn.

pas als je beseft dat de mens het allemaal zelf beslist om het zus en zo te doen maar dan moet je eerlijk zijn naar jezelf(en wie is/wil dat nog tegenwoordig??).

des mens eigen dwaasheid verderft zijn weg en dan is zijn hart gramstorig op de here.
(de mens maakt er zelf een zooitje van en geeft vervolgens van nijd god de schuld)
vul voor god naar believen een ander excuus in, en je hebt de mens in een notedop uitgebeeld.

Een onverstandig egoistisch monster, in staat tot zovele goede dingen als het hemzelf maar zo min mogelijk kost.
Je hoeft nergens in te geloven om te snappen dat de mens zijn eigen ondergang tegemoet gaat. en als lemmingen lopen ze elkaar na richting afgrond.

voor meer verwijs ik je naar uitspraken van einstein:

De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt.

Tracht niet een man van succes te zijn, maar probeer liever een man van waarde te zijn.

De enige verstandige manier van opvoeden bestaat eruit een voorbeeld te zijn, desnoods een waarschuwend voorbeeld.
"A government big enough to give you everything you want, is a government big enough to take everything that you have."

twix
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-04-2014 19:19

Bericht door twix » 11-05-2014 21:27

Natuurlijk is alle kennis aanwezig om te zorgen dat we niet over de afgrond gaan. Triest is het dan ook om te moeten constateren dat er geen moer wordt gedaan om het tij te keren.
Terugkomend op ons grote weten, wanneer bv iemand mij verteld dat ik dat rode besje wel, en die blauwe niet kan eten omdat deze giftig is, dan zou je kunnen zeggen dat ik vanaf dat moment weet welk besje ik kan eten, echter is dit wel een totaal andere vorm van kennis dan wanneer deze mij via de genen is doorgegeven. Ik denk dat ik dit weten beter instinct had kunnen noemen. Dieren hebben het wel en wij niet, wellicht dat ons hierom echt werkelijk van alles kan worden wijs gemaakt.
Maar goed, de een gelooft het zit zo, de ander gelooft het zit zus, maar weten dan we toch niets?
Mijn stelling is dan ook, " We zijn allen gelovigen"
Wanneer we daarbij nou eens niet zouden oordelen dan zou alles er een stuk beter uitzien.


@Rodin, toch nog toe zag ik angst voor de dood als iets wat vrij universeel ingebakken zat in de mens, hoewel ik moet zeggen dat mijn grootste zorgen meer de weg er naartoe is dan het moment zelf. Zou nog wel eens een langdurige slechte horrorfilm kunnen worden, maar dan dus echt. Ook ik heb een dochter, nu bijna 14 en dat voert voor mij de druk toch op.
Vaak het gevoel dat ik tekort schiet in mijn voorbereiding. Misschien voor jou iets makkelijker om van je af te zetten omdat jou kinderen nu de leeftijd hebben om op eigen benen te staan.
Ik zit overigens niet de hele dag van angst te beven hoor Heb ook veel om dankbaar voor te zijn, geen financiële zorgen, dit in tegenstelling tot steeds meer bekenden van mij die dit wel hebben. maar elke keer wanneer we er weer een brandhaard erbij hebben kan het er weer even flink inschieten.
Denk dat de meeste meeste mensen in het kader van hun geestelijke gezondheid toch liever leven in een sprookje, zo ook mijn vrouw.
Een iemand is er wel blij met mij als doemdenker, en dat is mijn dochter want ik ben een zeeer toegeeflijke vader geworden.

Ivan
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15-04-2012 17:06

Bericht door Ivan » 11-05-2014 21:38

Welkom Twix, Ik zou mezelf eerder Raider hebben genoemd :wink:
Een doemdenker vind ik mijzelf niet maar noem mezelf eerder Realiist.
In mijn ogen zijn we als beschaving gewoon op zijn retour.
Nooit een veertje gebruiken als een elastiekje ook voldoet!

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 11-05-2014 22:40

Ivan schreef:Welkom Twix, Ik zou mezelf eerder Raider hebben genoemd :wink:
... of Nuts... :twisted:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

twix
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-04-2014 19:19

Bericht door twix » 11-05-2014 23:07

Ha,ha of kom ik toch van mars

Plaats reactie