Zo, ik stel me ook even voor Riesie

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
Gast

Bericht door Gast » 22-04-2013 15:21

Dutch schreef:
Zanshin schreef:
Dutch schreef: Als preppers denken aan een bug out dan blijken ze altijd in hun achterhoofd een soort verlengde survivaltocht te hebben.
Maar een bug out is over het algemeen dat je niet meer terug komt
en dan moet je een INCH bag hebben(im never coming home).
en die wegen altijd meer dan ingeschat wordt.
Ik denk dat je gelijk hebt. Volgens mij ben jij, afgaande op jouw posts hier en daar, 1 van de weinigen die ècht voorbereid is op het ergste.
these are the days before the darkness came.
JE BENT NOOIT KLAAR MET PREPPEN, en de eerste die mij verteld ik kan alles aan neem ik graag mee op een cursusje in de Ardennen. Alla Naked en Marooned. Je bent nooit klaar, je kunt alleen maar zorgen dat je de "voor jou belevingswereld" gedane preps klaar hebt.

Dit weekend ook, ik gaf duidelijk aan dat Riesie onder de grond met een dikke plaat beton boven zich wacht tot het rustig wordt.

Jawel, de eerste hersenloze maakt de opmerking, wat als het leger dan een granaat naar binnen schiet of gooit. En vervolgens met bambi vragende oogjes naar me kijkt.

Ik denk dan gelijk, WTF is je belevingswereld. En waar is je fantasie gaan lopen met je. Als het leger voor je deur staat, dan kom je naar buiten met de armpjes netjes omhoog. En als je de held denkt te moeten spelen, dan sterf je. Daar en ter plekke.
Verzin niet te veel, plunderende bende ,maak dat je wegkomt.
Overstroming, ga naar hogere grond.
Tsunami, start met het vrede maken met je God.
Een enkele zwerver die je preps wil gaan jatten tijdens je SHTF, de moestuin composthoop.
Een trektocht door de "waste-lands" en een zombie voor je, stop met je medicatie en ga normaal doen.

Verzinnen gaat zo makkelijk.

Zorg dat je basaal (mijn woordje) de basis kennis bezit om een simpele hechting te leggen (geen open-hart operatie).
Zorg voor een goed filter (geen osmose unit met 6 kuub filtratie)
Zorg voor een goed mes, of twee, of twintig. Maar leer er mee om te gaan, het the onderhouden, en leer je beperkingen met een mes te vinden.
Zorg voor een voldoende basis hoeveelheid voedsel, en of dat nu voor een week/maand of jaar is, wat jij maar kunt betalen en op kan slaan.
Koop een groenten/kruiden/onkruiden handgids, en mik dat ding in je EDC. Het kan je leven redden. Onkruid is heerlijk voedsel.
Zorg voor wat kennis voor vallen en strikken. Een boog moet je leren gebruiken, een strik doet het werk voor je.
En zorg voor een uitwijkmogelijkheid, of twee, of vijftien. Maar zorg dat je mogelijkheden zoekt.

Problemen en fantasie verhalen verzinnen kan ik als de beste.

Fles whisky, een stuk hout, een goed mes en een peuk....en we lullen een keer verder.

Ries.

Dutch
Berichten: 758
Lid geworden op: 31-10-2012 23:45

Bericht door Dutch » 22-04-2013 15:37

Riesie schreef:
Dutch schreef:
Zanshin schreef: Ik denk dat je gelijk hebt. Volgens mij ben jij, afgaande op jouw posts hier en daar, 1 van de weinigen die ècht voorbereid is op het ergste.
these are the days before the darkness came.
JE BENT NOOIT KLAAR MET PREPPEN, en de eerste die mij verteld ik kan alles aan neem ik graag mee op een cursusje in de Ardennen. Alla Naked en Marooned. Je bent nooit klaar, je kunt alleen maar zorgen dat je de "voor jou belevingswereld" gedane preps klaar hebt.

Dit weekend ook, ik gaf duidelijk aan dat Riesie onder de grond met een dikke plaat beton boven zich wacht tot het rustig wordt.

Jawel, de eerste hersenloze maakt de opmerking, wat als het leger dan een granaat naar binnen schiet of gooit. En vervolgens met bambi vragende oogjes naar me kijkt.

Ik denk dan gelijk, WTF is je belevingswereld. En waar is je fantasie gaan lopen met je. Als het leger voor je deur staat, dan kom je naar buiten met de armpjes netjes omhoog. En als je de held denkt te moeten spelen, dan sterf je. Daar en ter plekke.
Verzin niet te veel, plunderende bende ,maak dat je wegkomt.
Overstroming, ga naar hogere grond.
Tsunami, start met het vrede maken met je God.
Een enkele zwerver die je preps wil gaan jatten tijdens je SHTF, de moestuin composthoop.
Een trektocht door de "waste-lands" en een zombie voor je, stop met je medicatie en ga normaal doen.

Verzinnen gaat zo makkelijk.

Zorg dat je basaal (mijn woordje) de basis kennis bezit om een simpele hechting te leggen (geen open-hart operatie).
Zorg voor een goed filter (geen osmose unit met 6 kuub filtratie)
Zorg voor een goed mes, of twee, of twintig. Maar leer er mee om te gaan, het the onderhouden, en leer je beperkingen met een mes te vinden.
Zorg voor een voldoende basis hoeveelheid voedsel, en of dat nu voor een week/maand of jaar is, wat jij maar kunt betalen en op kan slaan.
Koop een groenten/kruiden/onkruiden handgids, en mik dat ding in je EDC. Het kan je leven redden. Onkruid is heerlijk voedsel.
Zorg voor wat kennis voor vallen en strikken. Een boog moet je leren gebruiken, een strik doet het werk voor je.
En zorg voor een uitwijkmogelijkheid, of twee, of vijftien. Maar zorg dat je mogelijkheden zoekt.

Problemen en fantasie verhalen verzinnen kan ik als de beste.

Fles whisky, een stuk hout, een goed mes en een peuk....en we lullen een keer verder.

Ries.
tegen wie heb je het?? :roll:
ik neem aan tegen mij(anders zou je niet quoten).
wie heeft het over problemen en fantasieverhalen verzinnen??

ik ben geen held, en als het leger voor de deur staat dan sta ik als eerste met mijn handjes omhoog.
ik gooi geen opgevangen handgranaten terug en ik bezit ook geen wapenverlof voor 11 vuurwapens(zoals jij). :wink:

Hoop toch niet dat jij er ook zo eentje bent van:
iemand vertelt een redelijk verhaal en daar moet die persoon nog even keihard over heen om te laten zien wat een alwetende binkieboy die wel niet is..
Heb er daar inmiddels genoeg van gezien, lees begrijpend lees en reageer dan pas.

Ik ging in op jouw verhaal over de kilo,s die je kunt tillen, ik gaf daar voorbeelden bij van hulpmiddelen die je kunnen helpen die kilo,s te vervoeren,
Zanshin vond dat ik het meest voorbereid was, ik sprak dit tegen en dan ga jij ook nog eens eroverheen.
Ik was niet degene die zei dat ik het meest voorbereid was riesie :wink:
integendeel zelfs.
Ik moet het ook doen met wat ik heb, en wat voor mij logisch lijkt.
Als je nog eens goed leest dan wordt het je misschien wel duidelijk wat ik werkelijk neergezet heb.

These are indeed the days before the darkness came.
niks dramatisch aan gewoon een constatering.
Zie hoeveel werklozen er per dag bijkomen(schijnen er 12000 per maand te zijn), en zie wat er gebeurd om je heen op de woningmarkt en in diverse branches.
Onze shtf is geen sudden death, its a slow shtf, een heel langdradige depressie die zoals alle depressies uit mondt in een volgende wereldoorlog.
Mensen leren niet van hun geschiedenis en dat is omdat mensen niet begrijpend lezen....

now stick a pipe in your mouth and smoke it.
wiskey drink ik niet maar een goede desperado biertje of een grolsch beugelfles kun je me voor wakker maken.
:)
"A government big enough to give you everything you want, is a government big enough to take everything that you have."

Gast

Bericht door Gast » 22-04-2013 19:28

Dutch, was niet "op de man" tegen jou bedoelt. Maar zoals je op de vorige pagina kon lezen gingen we afgelopen weekend met DAF leden een tet-a-tet hebben.

En ik haal aan in mijn verhaal dat er gelijk een begon, over het feit: je kunt dan wel een dikke plaat beton boven je hebben. En je kunt dan wel een solide ingang in je BOL hebben. Maar zodra het leger....bla...bla.

En daar wordt ik langzamerhand een beetje kinds van.
Mensen weten mij zo goed te vertellen hoe het wel moet. En stront-eigenwijs dat ik ben. Heb ik zelf waargenomen dit weekend dat er nog voor velen zeer veel te leren valt.

Dus, nogmaals. Niet tegen jou, en zeker niet op de man bedoelt.

Ik citeerde mezelf, en moest even mijn gram uiten over mijn "ervaring" van afgelopen weekend.

Ook het verhaal van: dan prep ik tien messen, fantastisch. Maar dat zijn voor mij: te veel kilo's, en te veel losse item's in mijn BOB.
Liever 1 goed, en een 2e handy-knife met een DC-4 en leren riem. Dan een kilo Mora's die zo verrot gaan.

Nogmaals, ieders menig respecteer ik, en ieders overtuiging hoop ik dat het de juiste is.
Ik heb die van mij.

Ries.

Gast

Bericht door Gast » 22-04-2013 19:30

@Dutch.

Een goed desperado biertje of een grolsch beugelfles kun je me voor wakker maken.....mij ook hoor.

En die doen we echt een keer.

Ries.

Nb: een slow SHTF is het zeker, en nog zul je zien dat de halve populatie. Zo niet het grootste gedeelte zal zeggen: WTF, dat zag je niet aankomen :wink:

CREAdieF
Berichten: 203
Lid geworden op: 02-11-2012 00:22

Bericht door CREAdieF » 02-05-2013 20:44

Welkom Riesie :cheers:
De mens lijdt het meest
Door het lijden dat hij vreest,
Maar dat nimmer op komt dagen.

Plaats reactie