WR

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
Plaats reactie
Gast

WR

Bericht door Gast » 10-02-2013 15:45

Beste Forumgenoten,

Ik ben inmiddels all een jaartje bezig met preppen. Met mijn kleine gezinnetje. Uiteraard was de problematiek me al eerder op gevallen echter ben altijd al een slow learner geweest.

Wellicht kennen sommige van jullie mij van die andere club. Wild Rover. Het viel mij op dat redelijk veel mensen verdwenen de laatste tijd met of zonder discussie. Aangezien dat mensen waren die ook heel veel nuttigs bijdroegen besloot ik eens verder te kijken en is mij een en ander duidelijk geworden.

Ik zie vooral 3 scenarios die mijn aandacht hebben.

Economische crisis (bijna zeker). Waarschijnlijk een langzame verarmemoeding van veel landen in welk geval ik me niet heel druk maak omdat daar weinig aan te preppen valt behalve lasten en schulden elimineren. Wellicht kijken waar nog wel mogelijkheden zijn en daar heen trekken. Of een sterke escallatie van de huidige situatie (wellicht de voorkeur van mij) daar valt zeker voor te preppen. Aantal maanden voer, pm of tijdelijke bug out. Optie heb ik gelukkig in een andere economische zone.

Een natuurramp (kan altijd) ik reken dan op mijn voorraad en equipment om die periode te overbruggen. Verwacht dat er dan binnen een maand wel weer iets op poten staat omdat een ramp meestal regionaal is.

Oorlog (kan zeker ook) als gevolg van huidige beleid en schulden fiasco. In dat geval zeker een bugout voor mij geen discussie ook niet eerst een bug in om het even aan te zien. Kom wel vaker in aanraking met gebieden die strategisch ongunstig liggen en zie hoe men business as usual hanteerd. Het is goed om dan juist alert te zijn en niet in slaap te sussen. Niet wachten tot de tanks door de straat rijden zeg maar. Ook dan weer is PM en de Bob king.

Dit is een wel heel algemene omschrijving. Zoals jullie ongetwijfeld weten heeft ieder scenario honderden details die het verschil tussen succes en pech bepalen. Verder hoop ik natuurlijk op een gezonde dosis geluk.

Groet,
Wild Rover

Don't forget below quote does not work with paper.
I took up from my pocket, ten sovereigns bright
And the landlady's eyes opened wide with delight
:twisted:

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 10-02-2013 15:54

Welkom, WR. Je komt hier vast een hoop oude bekenden tegen en dat maakt dat je je snel thuis zult voelen.

Groet,

Rodin
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

der_obergefreiter
Berichten: 178
Lid geworden op: 02-02-2013 13:31

Bericht door der_obergefreiter » 10-02-2013 16:06

welkom Rover
ik ben niet gek, ik ben gewoon "anders"
wat mot juh in de wijde wereld als je klompen je nog te wijd zijn?

harleyd
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-02-2013 12:14

Bericht door harleyd » 10-02-2013 16:30

ben hier nog maar net maar toch welkom (ook net over van die andere site)

Zanshin
Berichten: 521
Lid geworden op: 24-05-2012 21:38

Bericht door Zanshin » 10-02-2013 21:22

Welkom hier!
If you had to fight for your life tomorrow, would you change your training today ? - Bruce Lee

jeroen w
Berichten: 164
Lid geworden op: 20-01-2011 22:07

Bericht door jeroen w » 10-02-2013 21:37

welkom

Ivan
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15-04-2012 17:06

Bericht door Ivan » 11-02-2013 01:45

ook een hartelijk welkom van mij.
Nooit een veertje gebruiken als een elastiekje ook voldoet!

CREAdieF
Berichten: 203
Lid geworden op: 02-11-2012 00:22

Bericht door CREAdieF » 11-02-2013 11:49

Welkom en :cheers:
De mens lijdt het meest
Door het lijden dat hij vreest,
Maar dat nimmer op komt dagen.

Plaats reactie