CREAdieF nieuw hier!

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
CREAdieF
Berichten: 203
Lid geworden op: 02-11-2012 00:22

CREAdieF nieuw hier!

Bericht door CREAdieF » 02-11-2012 23:46

Hallo ,
Na een beetje surfen kwam ik bij het verhaal van Rodin VS Dr.prepper... :lol: en na het hele verhaal doorgenomen te hebben,en mijn interesse in voorbereiden en aanverwanten heb ik me geregistreerd bij eindspel. Voorlopig ga ik me inlezen en kijken welke creatieve oplossingen jullie bedenken voor welke situaties.
Ik ben zelf 33 jaar met een vrouw van 28 en een kleine meid van 2.5j
We wonen in een grote stad, op de 2e verdieping en heb 2 balkons een klein platdakje + zolder. En ik kraak de tuin van de buurvrouw 8) Ook hebben we een grote hond en 2 katten. Heb al ideeën zat ,en zal ik later met jullie delen!
Alle tips en trucs zijn welkom (recepten voor hond en katten ragout? :drool:)alsmede kritiek :wink:

MvG CREA
De mens lijdt het meest
Door het lijden dat hij vreest,
Maar dat nimmer op komt dagen.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 03-11-2012 00:35

Ah ja, mijn aanvaringen met Dr. Prepper. De goeie ouwe tijd. Ik ben wel benieuwd wat dan precies de reden is dat je kiest voor Eindspel (hoewel er genoeg mensen actief zijn op beide fora, waaronder ikzelf).

In elk geval bedankt dat je je even hebt voorgesteld en welkom hier.

Groet,

Rodin
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

astr72
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-10-2012 22:41

Bericht door astr72 » 03-11-2012 08:51

Welkom!

Zanshin
Berichten: 521
Lid geworden op: 24-05-2012 21:38

Bericht door Zanshin » 03-11-2012 08:57

CREAdieF, van harte welkom!
Fijn om te lezen dat je serieus met preppen bezig bent.

Wat Rodin zegt, klopt: Bolo en ik posten ook op preppers.nl, de anderen niet, maar die lezen waarschijnlijk alleen mee (onder een andere naam).
Op beide fora is genoeg info te vinden, met het verschil dat de mensen hier liever onder de radar vliegen.

Rodin heeft hier ergens de basics van een noodvoorraad gepost - erg nuttig om erbij te pakken. Hoe ver ben jij al?

Vergeet ook niet de sticky-posts op preppers.nl - daar staat ook veel waardevols.

Ik wens je een goede tijd hier toe!

Zanshin
If you had to fight for your life tomorrow, would you change your training today ? - Bruce Lee

Ivan
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15-04-2012 17:06

Re: CREAdieF nieuw hier!

Bericht door Ivan » 03-11-2012 10:07

CREAdieF schreef:Hallo ,
Na een beetje surfen kwam ik bij het verhaal van Rodin VS Dr.prepper... :lol:
Alle tips en trucs zijn welkom (recepten voor hond en katten ragout? :drool:)alsmede kritiek :wink:

MvG CREA
Welkom hier. Een enkele keer heb ik nog gepost op prepper.nl maar ik heb er steeds minder trek in. Ik kijk soms nog of ik pb heb en die probeer ik dan nog wel serieus te beantwoorden.

Ik meen te lezen dat je wilt weten hoe je een hond of kat kan bereiden. Of bedoel je een ragout voor jouw hond of kat. In dat geval lees maar niet verder. :roll:

Een kat kan je net als konijn bereiden het lijkt er zelfs op.
Zijn je dieren wat ouder dan zijn stoofgerechten wel een goede optie.

Hond of kat in het zuur Smaakt prima bij hutspot ed.
Je kan dit ook met konijn doen of ander vlees

1 kg hondenvlees
250 gram grof gesneden uien
3 koppen azijn
3 koppen water
4 kruidnagels
1 laurierblad
0,5 eetlepel appelstroop
2 plakken ontbijtkoek
1 theelepel suiker
10 peperbolletjes
Boter
peper
zout

Snij het vlees in blokken van een centimeter of 3 Peper en zout er overheen.
Marineer het vlees voor 24 uur in de azijn met water. De kruidnagels het laurierblad en de peperbolletjes.

Fruit de uien in een pan met boter goudgeel bruin. Leg deze even apart.
Haal het vlees uit de marinade en droog het af. En bak het vlees in de bakboter van de uien bruin. Voeg daarna de uien weer toe en vul het geheel met marinade aan zodat het vlees net onder de vloeistof staat.
Roer de appelstroop er doorheen, de suiker en de fijngemalen ontbijtkoek. Dan laten garen op een laag vuur totdat het vlees bijna uit elkaar valt. Eventueel verder op smaak maken met zout en peper

De ontbijtkoek zorgt voor een binding mocht dit net genoeg zijn kan je de saus ook nog wat binden met maizena
Nooit een veertje gebruiken als een elastiekje ook voldoet!

CREAdieF
Berichten: 203
Lid geworden op: 02-11-2012 00:22

Bedankt voor het goede ontvangst!

Bericht door CREAdieF » 03-11-2012 15:08

Ik ga zeker nog kijken op preppers,maar ik ga eerst dit forum doorspitten ;)
Qua preppen ben ik nog niet ver,maar de gedachten zijn er al lang ook bij vrouw lief..
Dus ik heb nog een hoop te lezen ,en aan de hand daarvan ga ik een lijst maken en voorraad aanleggen.Ik verzamel al lang messen e.d dus dat zit al goed ;)(ook al heb ik er nooit genoeg! )ook heb ik pas een 200 lumen zaklampje gekocht (teringkieFel 8) )
en heb nog div andere zaklampjes..

Ben er ook nog niet uit (stay or go)in welke situatie.ik zit in een grote stad dus als SHTF te lang duurt ben ik zeker niet safe met mijn gezin..

Ik ga vanavond weer bladeren,gister werd het ook 2 uur ;)
@ Ivan tnx voor het recept ik ga hem zeker gebruiken als de nood hoog is :lol: en heb gister jouw verslag gelezen van je vakantie :thumb:

Greetzz CREA
De mens lijdt het meest
Door het lijden dat hij vreest,
Maar dat nimmer op komt dagen.

lloyd blankfein
Berichten: 338
Lid geworden op: 25-03-2011 22:23

Bericht door lloyd blankfein » 05-11-2012 19:48

Welkom op dit forum.

FOEI Rodin, toch op Preppers.nl en onder welke nick zit je nu de boel op te hitsen :twisted:

Blanky,
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 05-11-2012 23:40

lloyd blankfein schreef:Welkom op dit forum.

FOEI Rodin, toch op Preppers.nl en onder welke nick zit je nu de boel op te hitsen :twisted:
Ik gebruik meestal Keyser Suze. :mrgreen:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Zanshin
Berichten: 521
Lid geworden op: 24-05-2012 21:38

Bericht door Zanshin » 06-11-2012 19:18

Rodin schreef:
lloyd blankfein schreef:Welkom op dit forum.

FOEI Rodin, toch op Preppers.nl en onder welke nick zit je nu de boel op te hitsen :twisted:
Ik gebruik meestal Keyser Suze. :mrgreen:
Wahahaha dat zou wel humor zijn.
If you had to fight for your life tomorrow, would you change your training today ? - Bruce Lee

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 06-11-2012 19:28

Hij heeft me destijds enthousiast welkom geheten onder m'n nieuwe nick. Was voor mij de grijns van de dag. :wink:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Plaats reactie