Smekkbekk stelt zich voor

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
Gast

Smekkbekk stelt zich voor

Bericht door Gast » 28-10-2012 20:37

Hallo,
Ik ben dus nieuw hier. En ik ben me meteen aan het inlezen in het onderwerp 'preppen' wat voor mij pas sinds een paar dagen een naam heeft gekregen.
Wat voor mij voorheen gewoon logisch was: een voorraadje heb je gewoon (iets wat we kunnen afkijken van onze ouders of grootouders) heet nu ineens 'preppen' en hierachter schuilt een hele wereld die voor mij onderwerpen verbindt waar ik al langer mee bezig was.
Zo ben ik al een poosje bezig met het zelf verbouwen van wat groenten, en wil ik het liefst onafhakelijk 'Off the grid' alles kunnen regelen. Ik hou van praktische tips, aanbiedingen, boeken, sites, how to's...

Verder ben ik mateloos geïntrigeerd door dat katadyn-waterfilter.
Maar wat een geld.

Ik ben blij met jullie mee te kunnen lezen, en wie weet hebben jullie nog eens iets aan mijn inzichten.
Groet
Hannah//Smekkbekk

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 28-10-2012 21:24

Welkom, Hannah.

Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt en dat je ook anderen verder op weg kunt helpen. Maar eigenlijk kan ik niet wachten om te weten hoe iemand op de naam Smekkbekk komt. :shock: :wink:
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

jeroen w
Berichten: 164
Lid geworden op: 20-01-2011 22:07

Bericht door jeroen w » 28-10-2012 22:36

Welkom,

Leuk dat je je voorsteld hier en dat je wat tips hier kan op doen en kan delen met ons

Gast

Bericht door Gast » 29-10-2012 10:26

Rodin schreef:Welkom, Hannah.

Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt en dat je ook anderen verder op weg kunt helpen. Maar eigenlijk kan ik niet wachten om te weten hoe iemand op de naam Smekkbekk komt. :shock: :wink:
Haha, Jaaaaaaah....voor mij een weet, voor u een...hehe
Gewoon een beetje creatief omgaan met de werkelijkheid ;) (en nee, ik 'smak' niet hoor, tenzij ik iemand een smakkk geef ;))

Ivan
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15-04-2012 17:06

Bericht door Ivan » 29-10-2012 10:38

Smekkbekk schreef: ik 'smak' niet hoor, tenzij ik iemand een smakkk geef ;))
Welkom
Nooit een veertje gebruiken als een elastiekje ook voldoet!

Gast

Bericht door Gast » 29-10-2012 10:45

Dank Ivan, ik las dat je zelf bogen maakt. Erg interessant.
Ik maak ook veel zelf, maar aan wapens ben ik nog nooit begonnen. Wat voor materiaal gebruik je? En waar maak je je pezen van? Of laat je dat afhangen van het materiaal gebruikt voor de boog? (link maar door als je al deze vragen al eens gehad hebt, scheelt weer een hoop getyp ;))
Prettige dag iedereen.

Zanshin
Berichten: 521
Lid geworden op: 24-05-2012 21:38

Bericht door Zanshin » 29-10-2012 10:55

Van harte welkom!

Zo'n waterfilter is inderdaad prijzig. Je kunt voor noodsituaties ook alvast de Lifestraw aanschaffen. Heb je in elk geval 1000 liter. En verder: koop een lading Bar le duc in pak.
Zit je voorlopig goed.

Dan nog 10 kg rijst en 10 kg pasta, met wat kruiden, en je bent de eerste maanden onder de pannen...
If you had to fight for your life tomorrow, would you change your training today ? - Bruce Lee

Gast

Bericht door Gast » 29-10-2012 11:19

Ja, dank!! Ik leer wel het een en ander, al weet ik veel al.
die lifestraw zag ik ook langskomen, ik vind het er alleen een beetje lullig uitzien en het zelf fabriceren van een filter trekt me (dan ziet het er tenminste eerlijk lullig uit ;)). Al stel ik me daar ook vragen bij of het verzamelen van alle spullen en de werkzaamheid opweegt tegen zo'n commercieel ding, ik weet het niet.

Verder ben ik denk ik nogal mild qua voorbereiding, maar de basics, water, vuur, voedsel zijn er. Ook denk ik aan het onderhouden van je spullen/gereedschap, zoals wetstenen en leernaalden.
Hoe overtuig je alleen je gezin?

- En hoe doen mensen met kinderen in de groei dit, slaan die massaal kleding/schoeisel in, in verschillende maten ofzo? Onze dochter is net 4 en groeit en groeit. Nou kan ik zelf goed kleding naaien, maar als er geen elektriciteit is en er misschien andere dingen zijn waardoor je niet lekker je naaikransje kan voortzetten...Misschien maar een nieuwe topic starten-en lezen wat er al geschreven is.

-Ook vraag ik me af hoe het met anticonceptie zit. Een spiraaltje kan je beter niet zelf plaatsen of verwijderen...maar misschien wel mogelijk...die kan 5 jaar zitten...en de pil is super onhandig/onbetrouwbaar.
Dames? (zijn die hier uberhaupt?)

Het schijnt ook voor te komen dat vrouwen in crisissituaties niet meer ongesteld worden (jeaj!) vanwege de stress. Dat zou een hoop oplossen lijkt me zo, alleen een zwangerschap laat zich niet makkelijk tegenhouden.
Heren, niet het avontuurlijkste onderwerp binnen dit genre, maar erg belangrijk :)

tot zover.

Dorian
Berichten: 2773
Lid geworden op: 14-04-2011 17:14

Bericht door Dorian » 29-10-2012 11:43

Welkom! Onze Ivan heeft een mooi onderwerp gemaakt hoe je voor een tientje zelf een waterfilter kan maken. Maar dat is meer iets voor regenwater, die lifestraw filtert ook bacterieen en virussen. Laatst bij de Anwb gekocht voor 12,50 dus dat is het geld niet

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 29-10-2012 12:07

Smekkbekk schreef:Dames? (zijn die hier uberhaupt?)
Meer dan je denkt. Ik heb even de gebruikerslijst erbij gepakt en dit zijn de dames (waarvan ik het tenminste zeker weet):

- bambipower
- thesparklet
- greetjes
- Danielle
- adrienne
- lente
- mamy blue
- deborah
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Plaats reactie