Finish stelt zich voor

Een idee krijgen wie er achter welke nickname zit. Even voorstellen kan hier.
finish
Berichten: 11
Lid geworden op: 29-06-2012 16:49

Finish stelt zich voor

Bericht door finish » 06-07-2012 17:09

Boogschieten als hobby en toch voorbereid zijn

Hallo wij zijn een gezin van 6 personen, mijn vrouw en ik hebben 4 kinderen. 2 jongens en twee mooie meiden.

We preppen al een aantal jaartje het is begonnen ergens in 2008 met de crissis. Dit doen we niet uitgebreid hoor maar we proberen het beste er van te maken. Zo dat we ons een tijdje kunnen redden. De kinderen denken soms wel eens dat we gek zijn, maar dat zal wel overal het zelfde zijn. We zijn niet bang maar waakzaam wat er komen gaat. "Heb geen zorgen over de dag van morgen want de dag van morgen heeft zijn eigen zorgen".

Verder hebben we een leuke hobby die hier erg goed bij past en dat is boogschieten. We hebben vorig jaar een boogschuttersgilde opgericht en hebben ondertussen ruim 45 leden. Het mooiste is uiteraard 3D schieten lekker met z'n allen door de bos en van de natuur genieten en dan ook nog je hobby uitvoeren wat is er leuker. Onze vereniging heet Boogschutterrsgilde Fryskewald en is te vinden in de Friesewouden van Friesland. In Surhuisterveen wordt ons schuttersveld binnekort aangelegd waar we heel trots op zijn. zie eens onze website

We hebben ongeveer 8 bogen in huis staan 3 Flatbows, 2 compound bogen, 2 jachtbogen en een 1 recurve voor onze jongste dochter.

We horen vaak van andere boogschutters dat ze ook denken dat er meer komen gaat. En dat het niet bij deze crisis blijft en dat er nog veel meer te wachten staat. Daarom zitten we ook op deze site om zaken te delen met diegene die met de zelfde gedachten rond lopen.

We weten allemaal dat er wat staat te gebeuren maar wanneer dat weet niemand, alleen God.

We hebben een groothuis met veel grond 20 are voor eigen tuin e.d.
We stoken hout in onze eigen houtkachel die aan gesloten zit op onze CV. Verder zijn we momenteel aan het uitzoeken of we een eigen waterbron moeten aanleggen, dit kost ongeveer 400,- en dat op 18m diep. We hebben een klein ageregaatje die 1 kw. oplevert deze hebben we nodig om onze pompen te laten draaien voor onze kachel e.d.

We hopen veel van jullie te leren
vr gr

FINISH

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 06-07-2012 19:12

Mooie intro, finish.

Wat ik niet goed begrijp is dat jullie kinderen de crisis niet aan zien komen. Heeft dat met leeftijd te maken of jeugdige onbezonnenheid (zo denken mijn twee dochters ook nog steeds dat ze nooit oud worden en het eeuwige leven hebben :twisted:)? Jongeren moeten ondertussen toch ook iets merken?

Verder denk ik dat Ivan wel gaat reageren op je boogschieten, want die maakt zijn bogen zelf. Ik vind het interessant om meer over die waterput te horen.

In elk geval, van harte welkom en laat nog veel van je horen. (Ook je vrouw is natuurlijk welkom om een bijdrage te leveren).

Rodin
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

lloyd blankfein
Berichten: 338
Lid geworden op: 25-03-2011 22:23

Bericht door lloyd blankfein » 06-07-2012 22:19

Welkom finish,

Zo te zien heb je potentie genoeg voor je prepper activiteiten.

Voor nu lekker inlezen en hopelijk mogen we delen in de door jou opgedane ervaringen.

Blanky,
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.

mamy blue
Berichten: 1450
Lid geworden op: 01-04-2012 14:57

Bericht door mamy blue » 06-07-2012 23:25

Welkom Finish and Co!

Het klinkt wel mooi helemaal...mag ik vragen waarom jij op zoek bent naar een forum?

Groetjes
MB
“The only way to deal with an unfree world is to become so absolutely free that your very existence is an act of rebellion.” Albert Camus

finish
Berichten: 11
Lid geworden op: 29-06-2012 16:49

Bericht door finish » 07-07-2012 01:36

Onze kinderen varieren tussen 9 en de 18 jaar.
De oudste boeit het helemaal niets en doet liever pc games en zijn studie
De dochter van 17 wil er liever niet aan denken maar heeft het wel door wat er aan de hand is, maar gelooft niet al die opgedikte verhalen op het web. Ze zegt zelf, "he dat zeiden ze vier jaar geleden ook al, en nog steeds is er niets gebeurt. We hebben haar ook duidelijk gemaakt dat je je niet gek moet laten maken wat iedereen op het web verteld. Onderzoek alle dingen en behoud het goede.

De twee jongsten zij eigenlijk nog te jong.

Op forum kun je veel dingen delen en leren waar je zelf nog nooit aan hebt gedacht. Zo zat mijn vrouw vannmiddag hier op deze site wat jullie allemaal al in huis hadden en ze pakte gelijk een kladje er bij om die dingen op te schrijven waar ze zelf nog niet an had gedacht. En dat vind ik positief van een forum dat je dingen kunt delen.

Finish

Rodin
Site Admin
Berichten: 6870
Lid geworden op: 10-01-2011 19:52

Bericht door Rodin » 07-07-2012 02:04

Op een kladje? Je kunt toch gewoon de zaken copieren en in Word plakken?

In elk geval gebruikt ze dit forum waar het voor is bedoeld: informatie.

Doe haar de groeten & een fijn weekend.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'
::clint::
Clint Eastwood, fastest philosopher in the West.

Ivan
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15-04-2012 17:06

Bericht door Ivan » 11-07-2012 12:35

Welkom, Leuk dat jullie boogschieten. Zoals Rodin al opmerkte maak ik bogen. Ik oefen met de bogen op verschillende afstanden.
Nooit een veertje gebruiken als een elastiekje ook voldoet!

finish
Berichten: 11
Lid geworden op: 29-06-2012 16:49

Bericht door finish » 18-07-2012 21:22

wat voor bogen maak je?

Ivan
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15-04-2012 17:06

Bericht door Ivan » 20-07-2012 09:01

Ik maak houten longbows en korte bogen van kunststof.
Nooit een veertje gebruiken als een elastiekje ook voldoet!

Gast

hoi allemaal

Bericht door Gast » 27-07-2012 21:36

ik zal me hier ook eens even voorstellen want dat heb ik nog niet gedaan :)

ik ben deborah en 28 jaar, ik heb 2 kindjes een zoon van 6 en een dochter van 5.

ik heb al jaren een emergencybag thuis, maar het woord preppen kende ik niet, tot ik onlangs op tv een reportage zag van amerikanen die prepte, ik wist niet dat er nog mensen waren die dachten zoals ik. toen op google preppen opgezocht en een hele wereld ging voor me open ;)

mijn familie verklaard me gek, maar ik vind het een geruststellend gevoel.

ik heb op korte tijd al veel tips opgedaan en vind het fijn om er nog meer over te 'leren'

groetjes deborah

Plaats reactie